انبوه سازان به خانه‌های ۶۰ متری روی بیاورند

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: متأسفانه در زمان های گذشته رکود اقتصادی حاکم بر کشور و افزایش بی رویه قیمت مسکن موجب شد قدرت خرید مردم روز به روز کاهش یابد.

رسول جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازار مسکن همچنان دچار رکود است البته زمزمه هایی بین دولتمردان برای رونق این بازار به گوش می‌رسد که بارقه های امید را در وجود ما روشن نگه داشته است.

وی ادامه داد: پیش از این پیش بینی می‌کردیم که بازار مسکن در نیمه دوم امسال رونق بگیرد اما متأسفانه از آنجایی که شرایط حاکم بر این بازار مبتنی بر تصمیم گیری های کلان در سطح کشور است هنوز نتوانسته ایم شاهد افزایش ساخت و سازها و خرید و فروش در بخش مسکن باشیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه بازار مسکن نیازمند شوک های متعدد برای بازگشت به دوران رونق خود است، گفت: بانک ها و نهادهای اقتصادی ذی ربط باید راهکارهای اساسی را برای افزایش قدرت خرید مردم قرار دهند تا بازار مسکن مشتری خود را دوباره پیدا کند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مردم باتوجه به قدرت مالی شان بیشتر در مناطق حاشیه نشین شهر قادر به خرید مسکن هستند، افزود: کمترین قیمت آپارتمان دراصفهان متری یک و نیم تا دو میلیون تومان و بیشترین قیمت آن متری ۲۵ میلیون تومان است، البته نقاط مرکزی شهر مشتریان خاص خود را دارند و به طور متوسط بیشترین آمار خرید و فروش آپارتمان ها متری سه تا پنج میلیون است.  

جهانگیری با اشاره به سیاست های جمعیتی کشور در سال های اخیر، تصریح کرد: ساختار جمعیتی کشور در سال های اخیر تغییر کرده و از چند فرزندی به تک فرزندی کاهش پیدا کرده است بنابراین بهتر است انبوه سازان مسکن نیز به این امر توجه ویژه ای داشته باشند و به ساخت خانه های ۵۰ تا ۶۰ متری روی بیاورند تا با پاسخگویی به نیاز بازار، قیمت ها نیز کاهش یابد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در زمان های گذشته رکود اقتصادی حاکم بر کشور و افزایش بی رویه قیمت مسکن باعث شده قدرت خرید مردم روز به روز کاهش یابد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان از تقاضای ۸۰۰ تا یک میلیون واحدی مسکن در طول سال خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به شرایطی که از گذشته تا به حال بر بازار مسکن حاکم شده تقاضای شهروندان برای خرید به نصف رسیده و اکثر متقاضیان مستأجر مانده‌اند.

کد خبر 334157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.