هتل ها و مهمانپذیرها؛ اولویت نخست اسکان مسافران 

طبق برنامه ریزی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اولویت نخست اسکان مسافران و گردشگران هتل‌ها و مهمانپذیرها و سپس منازل استیجاری، مدارس آموزش و پرورش، خوابگاههای دانشجویی و در نهایت باغ فدک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز (دوشنبه) نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با حضور شهردار اصفهان، معاون خدمات شهری و سازمان‌های مسئول در این حوزه برگزار شد.

استفاده از ظرفیت مترو در نوروز امسال

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان در این نشست با بیان اینکه امسال در ایام نوروز از پتانسیل و ظرفیت مترو استفاده می‌کنیم، گفت: لازم است اطلاع رسانی مناسبی برای استفاده گردشگران و مسافران از مترو صورت گیرد تا مردم به استفاده از این وسیله روی آورند، در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو نیز می‌توان برای ترغیب شهروندان به استفاده از مترو، اقدامات خوبی انجام داد.

وی با بیان اینکه برای استفاده از پارکینگ‌ها نیز باید طلاع رسانی خوبی صورت گیرد، ادامه داد: مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته مشغول به کار است، امیدواریم پلیس راهور نیز نیروهای خود را از ۲۵ اسفند هماهنگ کنند تا مسائل ترافیکی به صورت صحیحی مدیریت شود.

استقرار آتش‌نشانان در کوه صفه

بهزاد بزرگزاد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان در این نشست اظهارکرد: برای جلوگیری از بروز حادثه، ماموران آتش‌نشانی آموزش‌های لازم ایمنی را به کارکنان محل‌های اقامتی و هتل‌ها ارایه خواهند کرد تا در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای، اقدامات اولیه سریعتر از سوی کارکنان آن مجموعه انجام شود.

رییس کمیته ایمنی ستاد خدمات شهر اصفهان افزود: اگر در ایام نوروز آب در رودخانه زاینده‌رود جاری شود، غواص‌های سازمان آماده هستند تا در صورت بروز حادثه امدادرسانی کنند، همچنین نیروهای آتش‌نشانی نیز در کوه صفه و پارک میرزا کوچک خان به صورت دائم مستقر هستند.

وی با اشاره به فعالیت کمپ باغ فدک در ایام نوروز گفت: با توجه به سرمای هوا در نوروز، مسافران در کمپ باغ فدک برای گرم کردن چادر از کپسول گاز پیک‌نیک استفاده می‌کنند و این بسیار خطرآفرین است، بنابراین به منظور تامین ایمنی مسافران، به صورت منظم بر سطح باغ فدک نظارت می‌شود.

ارایه نقشه‌ موبایلی به مسافران

ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: خدمات مورد نیاز مسافران باید به وسیله نقشه از طریق تلفن همراه به مسافران اطلاع رسانی شود، از این طریق میتوان نیازهای مسافران را احصا کنیم، در صورت اجرای این طرح نیازهای مسافران نیز قابل اندازه گیری خواهد بود. 

 رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: تمرکز فعالیت‌ها باید بر روی حوزه گردشگری و حمل و نقل شهری باشد تا خدمات باکیفیت‌تری به شهروندان ارایه شود.

تامین امنیت مسافران به عهده شهرداری نیست

علی اصغر شاطوری، مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تنها محل روباز اسکان مسافران، باغ فدک است، گفت: باغ فدک در شش ماه اول سال علاوه بر شهروندان به مسافران و گردشگران نیز خدمات ارایه می‌دهد، به طوری که امسال در اواسط شهریور ۱۸۰۰ مسافر شب خواب را در باغ فدک پذیرا بودیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در ایام نوروز در باغ فدک مستقر است، افزود: پس از ایام نوروز امسال از هجدهم فروردین ماه، ماموران انتظامی باغ فدک را ترک کردند و تامین امنیت باغ بر دوش شهرداری افتاد، این در حالی است که تامین امنیت باغ فدک از عهده شهرداری منطقه هفت خارج است و باید نیروی انتظامی همراهی لازم را در طول سال با شهرداری داشته باشد.

 خروج ناخواسته مسافران

علی معینی، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان وابسته به شهرداری اصفهان اظهارکرد: نباید تنها مسافران در منطقه هفت باغ فدک اسکان یابند، زیرا افرادی که از ورودی‌های جنوبی شهر وارد اصفهان می‌شوند به صورت ناخواسته به خروجی شهر راه می‌یابند و ممکن است شهر را ترک کنند.

هتل ها و مهمانپذیرها؛ اولویت نخست اسکان مسافران و گردشگران 

احمدرضا مرادی، مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: شهر اصفهان همیشه یکی از گزینه‌های بازدید در ایام نوروز و اقامت بوده، بنابراین باید برنامه‌ریزی دقیقی برای اسکان مسافران انجام شود.

وی افزود: اولین دغدغه برای گردشگران انتخاب مقصد و پس از آن موضوع اسکان است، خوراک، مکان‌های گردشگری و خرید سوغات به ترتیب از دغدغه های دیگر گردشگران محسوب می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با بیان اینکه اولویت نخست اسکان مسافران و گردشگران هتل‌ها و مهمانپذیرها و  سپس منازل استیجاری، مدارس آموزش و پرورش، خوابگاههای دانشجویی و در نهایت باغ فدک است، اظهارکرد: ظرفیت هتل‌های شهر اصفهان ۱۵ هزار تخت، ظرفیت منازل استیجاری طبق آمار سال گذشته۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و ظرفیت کلاس‌های درس شش هزار و ۵۰۰ کلاس است.

مرادی با بیان اینکه محل چادرخوابها در باغ فدک در نظر گرفته شده که مباحث ایمنی، آتش نشانی، خدماتی و بهداشتی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: طی سالهای گذشته با افراد «کلید به دست» که به صورت غیرقانونی منازل خود را به مسافران اجاره می‌دادند، برخورد قانونی می‌شد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی با اشاره به فعالیت ستادهای هدایت مسافران افزود: وجود ستادهای هدایت مسافران در سال های گذشته منجر به کاهش ترافیک و دریافت اطلاعات دقیقی از شهر شده است، همچنین کیوسک‌های اطلاع رسانی، سامانه ۱۳۷ و برنامه رادیویی «صدای شهر» در امر اطلاع رسانی اقدامات خوبی انجام داده اند که می‌توان امسال نیز از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

کد خبر 334119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.