دو سپاهانی از قطار مسکو جا ماندند

از رفت و آمدهای روزهای اخیر ملی‌پوشان به ساختمان PEC اینطور برمی‌آید که دو بازیکن سپاهان یکی به خاطر آغاز با تأخیر درخشش در لیگ برتر و دیگری به دلیل مصدومیتی بدهنگام از لیست اولیه کارلوس کی‌روش کنار گذاشته شده و احتمالاً جام جهانی روسیه را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حدود یک ماه پیش لیستی از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد که ادعا می‌کرد شامل اسامی ۳۵ نفری است که کارلوس کی‌روش ۲۳ مسافر نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از آن انتخاب خواهد کرد.

از همان ابتدا مشخص بود که لیست منتشرشده نمی‌تواند کاملاً درست باشد، زیرا با برخی فعل و انفعالات رخ داده در آخرین اردوی تیم ملی مغایرت داشت. از رفت و آمدهای روزهای اخیر ملی‌پوشان به ساختمان PEC مشخص شد که طبق حدس اولیه، آن فهرست کذایی اگرچه با واقعیت فاصله زیادی نداشت، اما صددرصد هم درست نبود. برای مثال، در آن لیست نام ساسان انصاری به چشم می‌خورد، اما اثری از اسم مرتضی تبریزی دیده نمی‌شد. با این وجود، در عمل این کاپیتان سوم ذوب‌آهن بود که برخلاف مهاجم سپاهان در اولین مرحله از برنامه ریکاوری تیم ملی شرکت کرد.

عجیب آنکه انصاری در مقطعی که برای سپاهان گل نمی‌زد و هیچ‌کس انتظارش را نداشت به تیم ملی دعوت شد، اما حالا که مدتی است روی دور گل زدن برای سپاهان افتاده است دیگر مورد توجه کی‌روش نیست. این مهاجم ۲۶ ساله درخشش برای سپاهان را خیلی دیر و تازه از هفته‌های پایانی دور رفت آغاز کرد. در آن زمان سرمربی تیم ملی احتمالاً دیگر لیست نهایی خود را برای ارسال به فیفا تکمیل کرده بود.

انصاری تنها ملی‌پوش بالقوه سپاهان نبود که احتمالاً از برنامه‌های کی‌روش در راه آماده‌سازی تیم ملی برای شرکت در جام جهانی کنار گذاشته شده است. علاوه بر او، عزت پورقاز هم برخلاف بسیاری از اردوهای قبلی دیگر جایی در لیست تیم ملی ندارد با این تفاوت که برخلاف انصاری نام پورقاز در فهرست کذایی منتشرشده در رسانه‌ها هم نبود.

اگر آغاز دیرهنگام درخشش با پیراهن سپاهان کار دست ساسان داد و منجر به کنار گذاشته شدن این مهاجم از برنامه‌های مرد پرتغالی شد، درباره پورقاز باید گفت که یک مصدومیت بدموقع او را از تیم ملی دور کرد. این مدافع ۳۰ ساله اواسط نیم‌فصل نخست یعنی تقریباً مصادف با همان روزهایی مصدوم شد که احتمالاً کی‌روش در حال سبک سنگین کردن گزینه‌های نهایی خود برای قرار دادن نامشان در لیست ارسالی به فیفا بود.

کد خبر 334053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.