جلوی زیاده خواهی نورچشمی‌ها گرفته شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید در سیستم های اداری جلوی زیاده خواهی نورچشمی ها گرفته شود و حاشیه امن کارمندان نظم وانضباط باشد

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: افزایش اعتماد شهروندان ضروری‌ترین اقدام شهرداری است، در واقع اگر همه تلاش کنیم سطح اعتماد مردم به مدیریت شهری را افزایش دهیم و مشارکت شهروندان را در امور شهری ارتقا ببخشیم،  کاری بس بزرگ و سترگ انجام شده است.

وی در خصوص اهمیت تکریم ارباب رجوع گفت: صحبت از تکریم موضوعی دوطرفه است و باید از سوی دوطرف مورد توجه باشد به این معنی که باید هم کارمندان ارباب رجوع را تکریم کنند و هم ارباب رجوع به شان و جایگاه کارکنان توجه داشته باشد، البته گام نهادن در این مسیر شجاعت می‌خواهد که امیدواریم شهرداری اصفهان به این امر توجه لازم را داشته باشد.

نایب رییس شورا اظهارامیدواری کرد: با عزم راسخ شهردار سخت کوش و حقوقدان اصفهان و همراهی همکاران خدوم ایشان در رده‌های مختلف در جهت افزایش اعتماد و تحقق تکریم ارباب رجوع گام برداشته شود.

نصراصفهانی ادامه داد: اگر امروز نمی‌توانیم بر برخی مشکلات اقتصادی و درمانی مردم فایق آئیم، اما می‌توان با تکریم زبانی و خدمت صادقانه بخشی از آلام آنها را التیام بخشیم.

وی با اشاره به اینکه در سیستم های اداری باید جلوی زیاده خواهی نورچشمی‌ها گرفته شود، گفت: نباید اجازه داد حاشیه امن این افراد احزاب و مسئولان باشند بلکه باید توانمندی، وظیفه شناسی، مردم داری، وقت گذاری و نظم و انضباط در محیط کاری حاشیه امن کارمندان باشد.

نایب رییس شورا تصریح کرد: طولانی شدن حل مشکلات مردم و سردرگمی آنها امری ناپسند است که متولیان ادارات بویژه شهرداری‌ها و سازمانهای وابسته باید از آن پرهیز کنند، هیچ دلیلی وجود ندارد که سالیان سال پرونده‌ای معلق بماند و حق و حقوق صاحبان پرونده در این قضایا ضایع شود یا به دلیل بی‌حوصلگی، کم حوصلگی، نداشتن تخصص لازم یا ناتوانی در اتخاذ تصمیمات قاطع یا نبود قوانین، آسایش و آرامش خانواده‌ها را به هم بریزیم و مسبب اتفاقات ناگواری در مسیر زندگی آنها شویم.

نصراصفهانی اضافه کرد: اگر مردم ولی نعمت مسئولان هستند و به این ولی نعمتها اعتقاد داریم نباید آنها را برای بیان درخواست هایشان و مشکلاتشان به لکنت زبان و لرزش دست برسانیم و نباید نسبت به وقت ارزشمند آنها بی‌اعتنا باشیم یا آنها را در پیچ و خم امور اداری گرفتار کنیم، طبیعی است که قادر به اجابت کلیه مطالبات مراجعان نیستیم، اما باید به آنها احترام بگذاریم و با حسن خلق با آنها برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه با شفاف‌سازی و روان‌سازی امور مردم از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری کنیم، گفت: همچنین باید رویه‌های "یک بام و چند هوا" در مناظق پانزده گانه به وحدت رویه تبدیل و به مرز صفر برسد، در هیچ اداره‌ای از جمله شهرداریها و سازمانها هیچ شهروندی، نباید بابت دریافت خدمات، هزینه اضافی پرداخت کند، همچنین نباید شرایطی ایجاد شود تا شهروندان از ترس حل نشدن کارشان، اقدام به باج دهی کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری باید نسبت به شناسایی و احصاء مشکلاتی که فراوانی دارد و برای هر کدام تصمیم جداگانه ای گرفته می شود، اقدام و لایحه ای را جهت اخذ مصوبات مورد نیاز برای این قبیل پرونده ها تنظیم و با اخذ مجوز لازم از شورا و ابلاغ آن به مناطق و اجماع شهرداران بر اجرای دقیق آن از پراکنده‌کاری و تصمیمات متفاوت جلوگیری به عمل آورد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: کارکنان شهرداری با استفاده از تجارب ارزشمندشان گاهی نظرات و پیشنهاداتی دارند که می تواند حلال بسیاری از موانع موجود باشد و با توجه به این موضوع باید ساز و کارهای دریافت پیشنهادات با ایجاد انگیزه‌های لازم اندیشیده و اجرایی شود، هر چند کارهای مؤثری هم در این زمینه صورت گرفته که قابل تقدیر و تشکر است.

وی تاکیدکرد: همچنان بر باور، اعتقاد و عهدمان مبنی بر تکریم کارکنان و رعایت شأن و شخصیت آنها در تغییر و تحولات پایبندیم و بر آن اصرار داریم و چنانچه در این زمینه کاستی‌ها و نواقصی به وجود آمده به عنوان احدی از آحاد شورای شهر از تمام کسانی که در این مسیر تا تعیین تکلیف با مشکل مواجه شدند، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم با بهره‌گیری از این تجارب در آینده شاهد دلخوری و گلایه آنها نباشیم.

نصر اصفهانی افزود: تعدد جلسات و تعداد شرکت کننده در آن یکی از موارد دیگری است که تکریم شهروندان را مخدوش می کند و با توجه به این موضوع از شهردار درخواست دارم با تشکیل کمیته ای نسبت به آسیب شناسی جلسات اقدام و با ارسال دستورالعملی نسبت به ساماندهی جلسات متعدد که گاهی کم اثر یا بی اثر یا حتی مشکل آفرین است، اقدام کند؛ دلیلی ندارد سازمانی تنها به جهت الزام به برگزاری جلسه، موضوع تراشی و هزینه اضافی به مجموعه تحمیل کند.

وی با بیان اینکه شفاف سازی و گردش اطلاعات و ایجاد فضای دسترسی شهروندان به اطلاعات مورد نیاز از مواردی است که چنانچه محقق شود، می ‌تواند به تکریم مردم کمک کند، گفت: تفویض اختیار به مدیران و گام برداشتن از تمرکزگرایی به سمت تمرکززدایی یکی از ضرورت‌های سرعت بخشیدن به حل مشکلات شهروندان است که باید به آن نیز پرداخته شود.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: در شورای پنجم خود را موظف به حفظ آبرو، کرامت و عزت کارکنان خدوم و پاکدست شهرداری و سازمان‌ها می دانیم و اجازه نخواهیم داد تعداد اندکی فرصت طلب با اخاذی از برخی مراجعان کم اطلاع با آبروی مجموعه بازی کنند و سبب بدنامی شهرداری شوند و چنانچه در این زمینه موردی اثبات شود، بدون کوچکترین اغماض و گذشتی با خاطی یا خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از شهردار اصفهان درخواست کرد: با سرعت بخشیدن به تکمیل مکانیزه شدن محاسبات و فراگیر شدن سرای هشت و دیگر سیستم‌های هوشمند مورد نیاز که بتواند با شفاف‌سازی و روشنگری و ارائه اطلاعات لازم به شهروندان باب چانه زنی و بروز دلالی را مسدود و ادامه رفتارهای غیرقانونی کسانی که ارتزاقشان از این مسیر تأمین می شود را مانع شود و اجازه جولان به افراد سودجو و فرصت طلب ندهند.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات اصفهان که منجر به آزردگی بصری، روحی و حیثیتی برای شهر و شهروندان شده است، وجود متکدیان در پارکها، چهارراه ها و میادین است که باید متولیان امر نسبت به برخورد مناسب با این پدیده اقدام و چهره زیبای شهر را از حضور این پدیده پاک کنیم.

کد خبر 334014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.