یک روز به کام کشاورزان دهاقانی

دهاقان – بارش نخستین برف زمستانی از روز گذشته سبب شادی کشاورزان و مردم دهاقان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، پس از گذشت ۱۷ روز از زمستان امسال، برف به مانند مهمان سرزده دامن خود را به روی مزارع و زمین تشنه دهاقان پهن کرد و موجب خوشحالی مردم و کشاورزان شد.

صبح امروز مردم شهرستان زمین را سفیدپوش دیدند و دست‌هایی که از سجاده به سمت آسمان بلند شده بود هر غیر ممکنی را ممکن ساخت و نفس تازه ای به درختان، مزارع و زمین خشک و تشنه بخشید.

متاسفانه به دلیل کاهش بارش‌ها بخشی از چاه‌ها، چشمه‌ها و قنات‌هایی که تامین آب شرب را بر عهده داشتند، خشک شده بود، و امروز بار دیگر صدای جاری شدن آب در آن‌ها شنیده می شد.

در شهرستان دهاقان که از ابتدای فصل پاییز تا امروز هیچ بارشی صورت نگرفته بود، بارش نخستین برف از بامداد امروز (یکشنبه) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اگرچه در طی یک ماه گذشته میزان بارندگی در شهرستان دو میلیمتر گزارش شده، اما این میزان به ۱۵ سانتی متر رسیده است.

در ارتفاعات دشتک و بودجان، سورمنده و کوه‌های پوده نیز بارش برف به میزان ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر گزارش شده و در روستاهای همگین، دزج، قمیشلو، قمبوان، علی آباد جمبزه نیز مقدار بارش به میزان ۲۰ سانتیمتر بوده است.

دمای هوا در حال حاضر صفر درجه سانتیگراد است و پیش بینی می شود تا ساعت ۱۶ به پنج درجه سانتیگراد افزایش یابد.

به گزارش ایمنا، بارش برف در شهرستان دهاقان شادی را به مردم باز گردانده و از همان ساعات اولیه صبح برخی از کشاورزان به رسم گذشته آواز محلی باران سرداده‌اند  و این ترنم در کوچه پس کوچه‌های محله‌ها شنیده می‌شود.

کد خبر 333989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.