۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

امام جمعه زرین شهر

مسئولان به وضع معیشت مردم توجه بیشتری کنند

حضور مردم در راهپیمایی؛ فتنه را در نطفه خفه کرد
مسئولان به وضع معیشت مردم توجه بیشتری کنند

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: امروز باید به وضع معیشتی مردم توجه شود باید حرف های آنها را بشنویم فریادهای آنها را درک کنیم و به داد آن ها برسیم .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان اظهار کرد: ایران اسلامی به دست فرزندان شجاع و برومند خود و به پشتوانه مردم غیور و فهیم با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب به چنان اقتدار و آبروی در دنیا رسیده که دشمن را به هراس وا داشته است.

وی افزود: با شکست داعش آبروی جهانی مستکبران در دنیا ریخته و دستان پلید آنها برای همه آشکار شد و این شکست باعث شد توجه همه دنیا به ایران باشد، به همین علت دشمنان به فکر توطئه افتادند و با تمام قوا و هزینه‌های فروان به میدان آمدند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: دشمنان بهترین راهکار را تحریک مردم به دست انسان‌های خود فروخته داخلی و برخی منافقان یافتند و از ماه‌ها قبل آنها به میدان آمدند تا آنجا که از گوشه و کنار کشور حرف‌هایی شنیده می‌شد که بوی فتنه و آشوب می داد.

وی ادامه داد: امروز باید از صبوری و همراهی  نیروهای نظامی و انتظامی در برخورد با این فتنه سپاس گزار بود چراکه برای دشمن کار بزرگی نبود که عده‌ای را فریب دهد و به شهرهای مختلف بفرستد و آشوب به پا کنند.

باقریان اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرت مقابله با این عده را داشت، اما اگر به میدان می‌آمد همان دشمنان در فریاد می‌کردند که ایران اسلامی با سلاح  و زور کشور را اداره می کند، اما  شما مردم فهیم و بصیر این بار نیز هوشیارانه به میدان آمدید و با اقتدار  صف خود را از آشوب گران جدا کردید.

وی عنوان کرد: حضور مردم در راهپیمایی علیه آشوبگران، فتنه و آشوب را در نطفه خفه کرد از این جهت باید بر دستان چنین مردمی فهیم بوسه زد، اما نباید فراموش کرد مسئولان مربوطه نیز باید صف مردم را از صف اغتشاشگران جدا کنند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی اعتراض‌های مختلف صورت می‌گیرد و بدون هیچ آسیب و ضرری تجمعات معترضانه برگزار می‌شد و نمونه آن تجمع بازنشسته‌ها، تجمع مال باختگان مؤسسات مالی و... را در ماه‌های اخیر شاهد بودیم چراکه کسی مخالف اعتراض نیست، اما با آشوب و فتنه همه مخالف هستند.

وی ادامه داد: اکثر معترضان در زرین شهر با احترام به بیان مشکلات خود پرداختند عده‌ای از بیکاری، عدم پرداخت حقوق ماهیانه و فشار بانک برای دریافت اقساط وام و عده‌ای از گرانی و ... دغدغه‌های داشتند، اما عده کمی نیز غیر بومی بوده و  به قصد تحریک  و آشوب به شهر آمده بودند.

وی اضافه کرد: امروز باید مسئولان امر بین کسانی که برای فتنه و آشوب آمده بودند و کسانی که برای بیان مشکلات و دردهای خود به خیابان‌ها آمده بودند و دستگیر شدند تفاوت قائل شوند، کسانی که به حق معترض وضعیت معیشتی خود بودند و به دور از آشوب و جنجال به بیان اعتراض‌های خود می‌پرداختد با رأفت و مهربانی برخورد شود، اما با کسانی که قصد آشوب داشتند باید به شدت برخورد شود.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: در حواث به وجود امده ما با سه ضلع روبه‌رو بودیم ضلع اول آن آمریکا، اسرائیل، آل سعود و منافقان بودند که منفور ملت هستند، منافقانی که دستشان به خون هزاران نفر از مردم بی‌دفاع این کشور آلوده است.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کرد منافقان کور دل سال‌های قبل  دانشمند هسته‌ای احمدی روشن  را، در داخل کشور به دستور آمریکا و اسرائیل  ترور کردند، و امروز آنها تنها به فکر انتقام هستند و با هزینه کردن سرمایه‌های زیادی به دنبال اجرای طرح های شوم خود برخاستند.

باقریان ادامه داد: ضلع دوم مشکلات اقتصادی و گرفتاری‌ها است که شدید مردم  ما را تحت فشار قرار داده است، رسیدگی به مشکلات و توجه به قشر ضعیف جامعه آن طوری که باید مورد توجه مسئولان قرار می‌گرفت مورد توجه قرار نگرفت و از توجه به آن غافل شدیم.

وی عنوان کرد: امروز باید به وضع معیشتی مردم توجه شود باید حرف های  آنها را بشنویم فریادهای آنها را درک کنیم و به داد آن ها برسیم.

امام جمعه زرین شهر یادآور شد: ضلع سوم  این حوادث در بازی‌های سیاسی رقم خورد، در بازی‌های سیاسی بسیاری اخلاق را از یاد بردند و هرچه توانستند بر یکدیگر ‌تاختند، فضا را آنچنان مسموم کردند که انگار هیچ مسئول عادلی در کشور وجود ندارد و همه چیر این کشور در اختیار برخی‌ها قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد چنین شرایطی طبیعی است، مردم کم‌کم در این فضای مسموم توقعاتشان بالا برود و انتظار اقدام از سوی مدیران را داشته باشند اگر اختلافات و بازی های سیاسی تمام نشود آسیب های بسیار بزرگی راخودمان به کشور خواهیم زد.

باقریان گفت: وحدت، تلاش جهادی و امین دانستن مردم و با صداقت حرف زدن با آنها  راه‌حل رفع مشکلات است، و  همه باید به آن اهمیت بدهند و گوش به فرمان ولایت فقیه باشند.

کد خبر 333877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.