اصفهان کمبود تخم‌مرغ ندارد

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه به اندازه کافی در استان مرغ تخم گذار و تخم مرغ وجود دارد، گفت: کمیسیون تنظیم باید جلوتر از بازار باشد و وضعیت بازار را بسازد نه اینکه وضعیت ما را به سمت خود بکشاند.

به گزارش ایمنا به نقل از استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در نخستین جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان که برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده ای از فعالیت تنظیم بازار از جمله واردات و ... وابسته به سیستم پولی و سیاست های دولت در مرکز است ولی استان می تواند در بخشی از آن نیز نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه آنچه تا امروز صورت گرفته مربوط به پایش بازار است، افزود: باید از تولیدکننده حمایت به موقع صورت گیرد و با عرضه به موقع از حقوق مصرف کننده حمایت شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه جلسات تنظیم بازار نباید تبدیل به جلسات اداری شود، اظهار کرد: باید کمیسیون های ویژه به صورت مستمر، بررسی و مطالعه نوسانات بازار را داشته باشند.

وی با اشاره به گزارش شرکت پشتیبانی و امور دام استان، گفت: در جهت تنظیم بازار و کاهش قیمت، واردات گوشت قرمز صورت گرفت و گوشت های وارداتی در اکثر فروشگاه های کوثر و برخی از تعاونی ها عرضه می شود.

مهرعلیزاده افزود: درخصوص تخم مرغ هیچ مشکلی وجود ندارد و با توجه به اینکه در آنفلوانزاری فوق حاد پرندگان، اصفهان جزو کم آسیب ترین استان ها بود به اندازه کافی مرغ تخم گذار و تخم مرغ وجود دارد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: با طرح ارائه تخم مرغ حمایتی و براساس مصوبه، تخم مرغ با قیمت شانه ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می شود و در این خصوص مکاتبات لازم با اتحادیه ها صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: در فروشگاه های کوثر، غرفه دائمی برای کالاهایی که با مشکل قیمت و یا توزیع روبرو می شوند تعبیه و در نظر گرفته خواهد شد.

مهرعلیزاده تاکید کرد: باید در جهت افزایش نقش اثرگذاری کمیسیون در تنظیم بازار و همچنین اثرگذاری در تعدیل قیمت ها در بازار و حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: کمیسیون این ظرفیت را دارد که در خصوص افزایش خطوط تولید و یا تبادلات با استان های دیگر اقدام کند و لازم است در این راستا تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

استاندار اصفهان خطاب به مدیران ذیربط، افزود: باید مشخص شود که نقش اصفهان در توسعه هر بخش چیست و اثرگذاری اصفهان در سطوح ملی دیده شود نه اینکه فقط بر طبق دستورالعمل ها ی ابلاغی عمل کند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: کمیسیون باید جلوتر از بازار باشد و باید جلودار باشد نه اینکه بازار کمیسیون تنظیم بازار را به دنبال خود بکشاند.

مدیر کل جهادکشاورزی استان اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: خوشبختانه برنج در بازارهای داخلی و ثبت سفارش وجود دارد و دستور ترخیص برنج های موجود در بنادر نیز صادر شده و در خصوص تامین میوه شب عید هم مشکلی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 333812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.