سلطان‌حسینی: اصفهانی‌ها برای تماشای قهرمانی سهراب مرادی بیدار بودند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: وقتی سهراب مرادی قهرمان المپیک شد، به وقت ایران نیمه شب بود، اما مردم اصفهان برای تماشای قهرمانی سهراب بیدار بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلطان‌حسینی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار شهردار اصفهان با سهراب مرادی، قهرمان اصفهانی وزنه‌برداری جهان و المپیک اظهار کرد: سهراب مرادی افتخارات بزرگی را برای کشور و استان اصفهان به دست آورده است و تنها ورزشکاری بود که توانست در این دوره از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان، رکورد جهانی را جابجا کنند و قهرمان بسیار با اخلاقی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: وقتی سهراب مرادی قهرمان المپیک شد، به وقت ایران نیمه شب بود، اما چند صد نفر در مورد این اتفاق با من تماس گرفتند و مشخص بود تمام مردم اصفهان برای تماشای قهرمانی سهراب بیدار بودند.

سلطان‌حسینی با اشاره به درخواست خود برای برگزاری نشست سهراب مرادی با شهردار اصفهان گفت: وقتی با شهردار اصفهان تماس گرفتم وی در جلسه بود، اما دقایقی بعد با من تماس گرفت و با روی گشاده از برگزاری نشست با سهراب مرادی استقبال کرد.

وی با بیان اینکه قهرمانی سهراب مرادی در المپیک، در تاریخ ۱۰۰ ساله ورزش استان اصفهان بی‌سابقه بوده است، ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا برای کسب یک مدال برنز المپیک چندین میلیارد تومان هزینه می‌کنند. بسیاری از خیابان‌ها و ورزشگاه‌های کشورمان به نام جهان پهلوان تختی نامگذاری شده است و پیشنهاد می‌کنم در اصفهان نیز یادبودی به سهراب مرادی اختصاص پیدا کند.

همچنین علیرضا امینازاده، معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این نشست با اشاره به برگزاری بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی در تابستان ۹۷ اظهار کرد: در این مسابقات ورزشکاران ۳۲ هیأت ورزشی استان اصفهان شانس مدال‌آوری دارند.

وی افزود: پیکره اصلی تیم‌های ووشو مردان و زنان ایران را ووشوکاران اصفهانی تشکیل می‌دهند. با برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم، احتمالاً ۴۰ درصد ملی‌پوشان تیم‌های مختلف ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی را ورزشکاران اصفهانی تشکیل خواهند داد.

کد خبر 333750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.