سرپرستی امینازاده در هیأت همگانی اصفهان غیرقانونی است

رییس فدراسیون ورزش همگانی گفت: حضور امینازاده پس از گذشت شش ماه از معرفی به عنوان سرپرست هیأت همگانی استان اصفهان، غیرقانونی است.

علی مجدآرا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در پاسخ به اینکه سه بار از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان برای برگزاری مجمع هیأت ورزش‌های همگانی استان تاریخی به فدراسیون پیشنهاد شده، اما به گفته سرپرست این هیأت، فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاریخ های پیشنهادی موافقت نکرده و انتخابات را به تعویق انداخته است، اظهار کرد: شاید قرار باشد انتخابات مهندسی شود و ما نباید با این کار موافقت کنیم.

وی ادامه داد: هر بار که سه ماه از تاریخ پیشنهادی انتخابات گذشت، با توافق اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان قرار شد دوباره مراحل ثبت‌نام از ابتدا انجام شود و اصلاً موضوع این نبوده که فدراسیون تمایلی به برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان نداشته باشد.

مجدآرا تأکید کرد: هر بار پس از ثبت‌نام کاندیداها، فدراسیون اطلاعاتی از ثبت‌نام‌کنندگان، برنامه‌ها و کارنامه آنها از اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان درخواست کرد که در برخی موارد هم تأیید صلاحیت کاندیداها مشکل داشته است و طولانی شدن زمان ارسال موارد خواسته شده باعث اتمام وقت قانونی برگزاری مجمع شده و باید دوباره مراحل ثبت‌نام انجام می‌گرفت، اما این کار عملی نشد.

غیرقانونی بودن سرپرستی امینازاده

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی خاطرنشان کرد: طبق قانون، معرفی سرپرست هیأت‌های ورزشی بر عهده اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوده و زمان قانونی برای هر سرپرست نیز حداقل سه و حداکثر شش ماه است، در صورتی‌که هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان ۱۸ ماه است با یک سرپرست اداره می‌شود که این موضوع غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان از دو سال گذشته تا کنون به جز علیرضا امینازاده، فرد دیگری را به‌عنوان سرپرست هیأت ورزش‌های همگانی استان به فدراسیون معرفی نکرده‌ است. اگر قرار بود امینازاده همچنان سرپرست این هیأت باقی بماند تا شرایط برگزاری مجمع انتخاباتی را فراهم کند، باید دوباره طی حکمی جدید وی را به عنوان سرپرست به فدراسیون معرفی می‌کردند، اما این کار انجام نشد و حضور امینازاده پس از گذشت شش ماه از حکم اولیه او، غیرقانونی بوده و اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان باید هرچه سریع‌تر سرپرست جدید را معرفی کند.

مجدآرا ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های همگانی آمادگی برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان را دارد و اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان ابتدا باید سرپرست جدید هیأت را  معرفی و سپس شرایط برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت را فراهم کند.

وی در پاسخ به این سوال که به گفته سرپرست هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان، تصمیم برگزاری ثبت‌نام مجدد یا عدم برگزاری آن حتی با وجود گذشت مدت قانونی از زمان ثبت‌نام، بر عهده رییس فدراسیون به‌عنوان رییس مجمع است و آیا دستور ثبت‌نام مجدد می‌دهید یا خیر، تصریح کرد: درست است که رییس فدراسیون به‌عنوان رییس مجمع انتخاباتی می‌تواند با وجود گذشت سه ماه از ثبت‌نام کاندیداها مجمع انتخاباتی را برگزار کند، اما طبق قانون اگر از زمان ثبت‌نام کاندیدا سه ماه گذشته باشد و انتخابات به هر دلیلی برگزار نشود، دوباره باید مراحل ثبت‌نام انجام شود.

در اصفهان جریانات سیاسی هم در ورزش دخالت دارند

مجدآرا افزود: فدراسیون مشکلی برای برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت همگانی استان اصفهان ندارد و چندین‌بار هم به اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفته‌ایم سرپرست جدید هیأت را معرفی و مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی این هیأت را فراهم کنید. در اصفهان جریانات سیاسی هم در ورزش دخالت دارند.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی خاطرنشان کرد: رییس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان وظیفه دارند اجازه ندهند مجمع انتخاباتی یک هیأت ورزشی به دو سال کشیده شود و در صورت بروز هرگونه اختلال در این مورد، هر دو نفر مقصر هستند.

وی اضافه کرد: در سفری که چندی پیش به اصفهان داشتم با مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این باره صحبت کردم و به توافق رسیدیم که هرچه سریع‌تر سرپرست جدید هیأت را به فدراسیون معرفی کنند. منتظر هستیم سرپرست جدید معرفی شود و مجمع انتخاباتی هیأت را برگزار کنیم.

کد خبر 333676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.