اطلاعات اشتباهی از کیفیت هوا به هیأت فوتبال رسیده بود!

مسئول واحد پیشکسوتان هیأت فوتبال استان در واکنش به انتقادها از برگزاری مسابقات فوتبال پیشکسوتان در اوج آلودگی هوا، از لغو دیدارهای فینال و رده‌بندی این مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتبال پیشکسوتان استان اصفهان در حالی روز یکشنبه در ورزشگاه تختی برگزار شد و با راه‌یابی تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان به دیدار فینال به پایان رسید که شهر اصفهان در آن روز در اوج آلودگی هوا به سر می‌برد!

به گفته بابک صادقیان، رییس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در روز یکشنبه به عدد ۱۷۲ رسیده بود که نشانگر وضعیت ناسالم برای عموم است و میدان امام حسین (ع) در نزدیکی ورزشگاه تختی، با شاخص ۱۸۶ یکی از آلوده‌ترین مناطق شهر اصفهان بود و این شرایط، مدارس ابتدایی شهر اصفهان را نیز برای چندمین روز متوالی به تعطیلی کشاند.

شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی و تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و ...) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

برای اطلاع از دلیل لغو نشدن مسابقات فوتبال پیشکسوتان در روز یکشنبه و مشکلات جسمی که برای چند بازیکن پیشکسوت به وجود آمده بود، به سراغ محمود فتوحی، مسئول واحد پیشکسوتان هیأت فوتبال استان اصفهان رفتیم. وی در این مورد به خبرنگار ایمنا گفت: می‌دانستیم کیفیت هوا نامناسب است و برای افراد میانسال ضرر دارد و تا ساعت ۲۳ شنبه شب نیز صبر کردیم، اما اطلاعات اشتباهی در مورد کیفیت هوای روز یکشنبه به دبیر واحد پیشکسوتان هیأت رسیده بود که باعث شد مسابقات را در روز یکشنبه برگزار کنیم و در عمل انجام شده قرار گرفتیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود برخی بازیکنان پیشکسوت در پایان بازی دچار سرگیجه و سرفه شدید شده‌اند، افزود: در ورزشگاه حضور داشتم و ندیدم برای کسی مشکلی به وجود بیاید. خودمان هم قصد داشتیم این دو مسابقه را لغو کنیم، اما مسئولان تیم سپاهان با این استدلال که برخی بازیکنانشان از شهرهای اطراف به اصفهان می‌آیند، اصرار داشتند بازی‌ برگزار شود و مشکلی با آلودگی هوا ندارند.

فتوحی ادامه داد: قبول دارم که نباید این اتفاق می‌افتاد و در آینده طوری برنامه ریزی می‌کنیم تا شاهد این مشکلات نباشیم. دیدارهای فینال و رده‌بندی را هم که پیش از این قرار بود فردا چهارشنبه برگزار کنیم، لغو کردیم تا مشکلی برای پیشکسوتان به وجود نیاید.

مسئول واحد پیشکسوتان هیأت فوتبال استان اصفهان در پاسخ به اینکه با وجود نوستالژیک بودن ورزشگاه تختی برای پیشکسوتان فوتبال اصفهان، بهتر نبود این مسابقات در ورزشگاه شکیل‌تری برگزار شود، گفت: یکی از دروازه‌بان‌های پیشکسوت اصفهان چند روز پیش به من گفت وقتی در ورزشگاه تختی درون دروازه می ایستم به یاد خاطرات جام تخت جمشید می‌افتم، اما رییس هیأت فوتبال استان و مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن صحبت‌هایی با مدیرکل ورزش و جوانان استان انجام داده‌اند تا دیدارهای فینال و رده‌بندی را در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار کنیم. البته ورزشگاه نقش‌جهان در اختیار باشگاه سپاهان است و امیدوارم با این موضوع موافقت شود تا اختتامیه مسابقات را در شأن پیشکسوتان فوتبال برگزار کنیم.

کد خبر 333648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.