اگر احزاب قوی داشتیم تجمعات غیر قانونی شکل نمی گرفت

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان گفت: اگر در کشور احزاب قوی داشتیم و مردم می توانستند از طریق آنها اجتماعات تشکیل دهند و خواسته های خود را از تریبونهای رسمی منتقل کنند، دیگر نیازی به تجمعات غیر قانونی نداشتند. سیستم حزبی ما ناقص الخلقه است و نمی تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

حامدیان در تشریح ریشه ها و عوامل اعتراضات اخیر در کشور به خبرنگار ایمنا گفت: اعتراضات اخیر دارای ابعاد مختلفی است، قسمت مردمی آن بیشتر به مسائل اقتصادی، قضیه بانکهای اعتباری، گرانی هایی که به وجود آمده یا قرار است به وجود بیاید و همچنین بیکاری و رکود اقتصادی معترض است. در واقع اینها چیزهایی است که مردم نسبت به آنها نگران هستند، مسائل واقعی است و حالا نیز حادتر شده است.

وی افزود: اما بخش دیگری از این اعتراضات به عملکرد عناصر ضد انقلاب بر می گردد که می کوشند با سوء استفاده از احساسات مردم، به آشوبها دامن بزنند.

حامدیان تصریح کرد: در این شرایط لازم است تا همه ارکان نظام به ویژه دولت که قدرت اجرایی را در دست دارد به سرعت وارد عمل شود و به مشکلات رسیدگی کند. مثلا دولت باید هر چه سریع تر به مشکلات کسانی که اموالشان را در مؤسسات اعتباری از دست داده اند  رسیدگی کند تا این مسأله در آینده صورت بدتری به خود نگیرد و عناصر سوء استفاده چی نتوانند از آنها بهره برداری کنند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان در رابطه با بعضی شعارهایی که در تجمعات اخیر مطرح می شود و نشان از نا امیدی مردم از هر دو حزب اصول گرا و اصلاح طلب دارد، گفت: این شعارها، شعار مردم نیست؛ بلکه شعار عناصر هدایت شده از خارج از کشور است. مردم ما شعارها و مطالبات اقتصادی دارند نه سیاسی.

وی افزود: البته احزاب ایران احزاب قوی و پاسخگویی نیستند و روال کار خیلی از آنها این است که نزدیک انتخابات شکل می گیرند و بعد از انتخابات تعطیل می شوند. ما در ایران احزاب واقعی  که با مردم در ارتباط باشند و حضور اجتماعی فعال داشته باشند، نداریم یا خیلی کم داریم.

حامدیان گفت: اگر در کشور احزاب قوی داشتیم و مردم می توانستند از طریق آنها اجتماعات تشکیل دهند و خواسته های خود را از تریبونهای رسمی منتقل کنند، دیگر نیازی به تجمعات غیر قانونی نداشتند. سیستم حزبی ما ناقص الخلقه است و نمی تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان در رابطه با برخورد منطقی و صحیح با اعتراضات موجود گفت: دولت و شخص رئیس جمهور باید یک هیئت عالی رتبه تشکیل دهد و به مسائل اساسی که مورد توجه مردم است، از جمله مشکل مؤسسات اعتباری، اشتغال و ... رسیدگی کند.

وی افزود: از سوی دیگر لازم است دولت با مردم صحبت کند و تلاشهای خود برای حل مشکلات جامعه را برای آنها توضیح دهد و در مواردی هم که به دلایلی نمی تواند مشکلات را رفع کند، دلایل را با مردم بازگو و آنها را قانع کند. البته حرفهای رییس جمهور باید ضمانت اجرا داشته باشد و مردم بدانند که وعده ها عملی و محقق می شود.

حامدیان افزود: مردم ما فهیم هستند و در چنین شرایطی با دولت همکاری و به رفع مشکلات کمک می کنند.  

کد خبر 333622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.