فاز دوم طرح شهرسازی الکترونیک راه اندازی می‌شود

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاری شهرداری اصفهان گفت: به زودی مراحل مقدماتی فاز دوم پروژه خدمات شهرسازی الکترونیک با عنوان «هوشمندسازی شهرسازی الکترونیک» راه‌اندازی و طبق برنامه زمانبندی یکساله، اجرایی خواهد شد.

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در حال حاضر در حدود دو هزار و ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب در شهر اصفهان وجود دارد که مالکان پلاک‌های واقع در این بافت‌ها می‌توانند از تسهیلات ۷۰ درصدی تخفیف بسته تشویقی ساخت و ساز شهرداری برای اخذ پروانه ساختمان استفاده کنند.

وی افزود: برای شفاف‌سازی و دسترسی آزاد همه شهروندان به اطلاعات، شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت esup.isfahan.ir بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور، نه تنها از محدوده مصوب بافت فرسوده اصفهان مطلع شوند بلکه با یافتن پلاک مورد نظر از روی نقشه هوایی و انتخاب آن و یا با واردکردن کد نوسازی پلاک مدنظر خود، از اینکه پلاک مربوطه در محدوده بافت فرسوده واقع می‌شود یا خیر، باخبر شوند.

مدیر شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاری شهرداری اصفهان با بیان اینکه چشم انداز اجرای سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد، شفاف‌سازی و حذف رانتهای اطلاعاتی است، گفت: شهروندان می‌توانند در کمتر از یک دقیقه و با انتخاب گزینه «محاسبه عوارض و تراکم صدور پروانه» از هزینه پروانه ساختمان خود که در بافت فرسوده مشمول ۷۰ درصد تخفیف می‌شود، اطلاع کسب کنند.

وی مهمترین ویژگی شهرداری الکترونیک را حذف پرونده‌های کاغذی، کاهش تردد شهری، کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی دانست و اظهارکرد: در حال حاضر ۳۲ میلیون لایه اطلاعاتی عکس از محدوده شهر اصفهان در تصاویر ۳۶۰ درجه گرفته شده و بدون هیچ هزینه‌ای بر روی سایت esup.isfahan.ir بارگذاری و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شده است.

مهدویان خاطرنشان‌کرد: به زودی مراحل مقدماتی فاز دوم پروژه خدمات شهرسازی الکترونیک که با استمرار حمایت‌های مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دست اجراست، با عنوان «هوشمندسازی شهرسازی الکترونیک» راه‌اندازی و طبق برنامه زمانبندی یکساله، اجرایی خواهد شد.

کد خبر 333564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.