موضوع اشتغال در لایحه بودجه ۹۷ مبهم است

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه تجمعات اخیر مردم در اعتراض به لایحه بودجه ۹۷ است، گفت: گرانی دست دولت است و دولت نباید خود به سمت گرانی اجناس و کالاها پیش رود.

اسدالله عسگراولادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایمنا، در خصوص اعتراضات اخیر مردم نسبت به موج گرانی‌ها، اظهار کرد: این اعتراضات تنها در گوشه و کنار شهر اتفاق افتاده و شدید نیست و تنها چند نفر دور هم جمع می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه این حرکات برنامه‌های اعتراضی نیست، گفت: متاسفانه در لایحه بودجه ۹۷ که چندی پیش به مجلس رفت برای اقتصاد و بهبود مشکلات مردم چاره‌ای اندیشیده نشده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با تاکید بر اینکه دولت باید در لایحه بودجه به دو موضوع توجه می‌کرد، گفت: دغدغه اصلی دولت باید رفع بیکاری مردم و همچنین بهبود وضعیت معیشتی دهک های پایین جامعه باشد و این موارد باید اصلاح شود.

وی افزود: در لایحه بودجه ۹۷ برای اشتغال برنامه درستی تنظیم نشده و مشخص نیست اعتبار ذکر شده به طور دقیق چگونه تامین می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه لایحه بودجه ۹۷ دارای اشکال است، تصریح کرد: دولت باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم راهکاری پیدا کند و با وجودی که مردم درآمد چندانی ندارند، اکنون فشار مالیاتی بر روی آنها مضاعف شده در حالیکه توان پرداخت این میزان مالیات را ندارند.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر فشارهای بیمه تامین اجتماعی، بیکاری و ...  در کشور زیاد شده و این اعتراضات مواردی است که متاسفانه بیگانگان بر روی آن انگشت می گذارند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با تاکید بر اینکه مردم ما اهل بصیرت هستند و امیدواریم مشکلات آنها به زودی رفع شود، گفت: این اعتراضات خودجوش نیست و دست‌های سیاسی در آن دخیل است.

وی در خصوص گرانی ها که موجب این اعتراضات شده است، تاکید کرد: این گرانی‌ها مربوط به شایعات لایحه بودجه است و زمانی که دولت در لایحه بودجه ۹۷ صحبت از گرانی بنزین، آب، برق، گاز و ... را کرد با وجودی که هنوز تصویب نهایی نشده شاهد موجی از گرانی‌ها هستیم.

عسگراولادی تصریح کرد: گرانی دست دولت است و دولت نباید خود به سمت گران اجناس و کالاها پیش رود.

کد خبر 333541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.