چله اصفهانی!

پس از نزدیک به ۴۰ روز، اتفاقات مشابهی در دیدارهای تقریباً همزمان دو تیم اصفهانی در لیگ برتر افتاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرونده هفته هفدهم لیگ برتر آخر هفته پیش بسته شد. درباره این رقابت‌ها نکات قابل‌ذکر است:

جابجایی تیم‌های دوم و سوم به نفع صدرنشین

پرسپولیس نیم‌فصل نخست لیگ هفدهم را با برتری هفت امتیازی نسبت به نزدیک‌ترین رقیبش یعنی پارس جنوبی به پایان رساند. قرمزهای پایتخت اگرچه در نخستین هفته از دور برگشت بازی برده را در دقایق پایانی با تساوی برابر فولاد عوض کردند، اما جدای از آنکه یکی از رقبای اصلی‌شان را در خانه این تیم متوقف کردند با توجه به باخت تیم دوم جدول در پایان رقابت‌های هفته شانزدهم فاصله امتیازی خود را با نزدیک‌ترین رقیبشان به هشت امتیاز افزایش دادند. روند امتیاز از دست دادن پارس جنوبی در هفته هفدهم هم ادامه پیدا کرد تا صدرنشین سابق لیگ جای خود در رده دوم جدول را به فولاد بدهد. مجموعه این فعل و انفعالات باعث شد تا به مانند هفته شانزدهم در هفته هفدهم هم فاصله امتیازی پرسپولیس نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یک امتیاز افزایش یابد و به ۹ امتیاز برسد.

با برد پنجم، پنجم شدند

استقلال که در آخرین مسابقه از دور رفت و نخستین بازی از دور برگشت مجموعاً هفت گل در ورزشگاه آزادی به حریفان زده بود، برای سومین هفته پیاپی یک برد قاطع کسب کرد، با این تفاوت که این مرتبه نه در استادیوم خانگی بلکه در ورزشگاه غدیر اهواز استقلال خوزستان را برد. کسب پنجمین برد در هفت هفته اخیر باعث شد تا آبی‌های پایتخت پس از شروع بسیار بدشان در لیگ هفدهم سرانجام به جمع پنجم تیم بالای جدول برسند. تغییر در کادر فنی آشکارا در استقلال جواب داده است. وینفرید شفر که تیم پُرطرفدار پایتخت را در رده یازدهم تحویل گرفت با رساندن آبی‌ها به دایره بالانشینان، ظرف ۹ هفته آنها را به مدعی کسب سهمیه آسیایی بدل کرد.

تکرار اتفاقات چهل روز قبل

فوتبال‌دوستان اصفهانی برای آنکه شاهد برد توأمان هر دو نماینده شهرشان در لیگ هفدهم باشند، مدت زمان نسبتاً زیادی را به انتظار نشستند تا اینکه سرانجام در هفته دوازدهم لیگ برتر هم سپاهان تراکتورسازی را در ورزشگاه نقش‌جهان برد و هم ذوب‌آهن در رشت از سد سپیدرود گذشت. برد همزمان اصفهانی‌ها در چهار هفته بعد از آن تکرار نشد تا اینکه در هفته هفدهم سپاهان و ذوبآهن به ترتیب از سد پدیده مشهد و گسترش فولاد تبریز گذشتند. جالب آنکه دومین هفته شش امتیازی فوتبال اصفهان با نخستین نمونه مشابه آن اشتراکات جالبی داشت، زیرا به مانند هفته دوازدهم در این هفته هم به موازات پیروزی قاطع خانگی سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان، ذوب‌آهن با گلی که در وقت‌های تلف‌شده به ثمر رساند یک برد شیرین بیرون از خانه را جشن گرفت.

کدامیک رفتنی هستند؟

هرچند برای اظهارنظر در این باره هنوز زود است، اما به نظر می‌رسد که تیم‌های سقوط‌کننده از لیگ هفدهم از بین چهار تیم سیاه‌جامگان مشهد، نفت تهران، استقلال خوزستان یا سپیدرود رشت باشند که به ترتیب صعودی رده‌های پایینی جدول را به خود اختصاص داده‌اند. در هفته هفدهم از بین چهار تیم پایین جدول، سه تیم در ادامه روند ناامیدکننده قبلی دیدارهای خود را واگذار کردند. سیاه‌جامگان تنها تیم ته‌جدولی بود که بازی این هفته خود را با برد پشت سر گذاشت، اما این تیم هم با توجه به نتایج بسیار ضعیف دور رفت، کار بسیار سختی برای کنده شدن از قعر جدول دارد.

کد خبر 333474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.