رحم نکردن به حریفی که در شوک بود!

برد قاطع سپاهان برابر پدیده به همان نسبت که هواداران اصفهانی را به بازگشت طلایی‌پوشان به روزهای اوج امیدوار کرد، نشان از افول احتمالی تیمی داشت که پس از عملکرد فراتر از انتظارش در نیم‌فصل نخست با حکم انضباطی فیفا غافلگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان در هفته هفدهم لیگ برتر با چهار گل پدیده را در هم کوبید. درباره این مسابقه چند نکته قابل‌ذکر است:

کاپیتانی چرخشی در سپاهان

لیگ هفدهم برای سپاهان با کاپیتانی رسول نویدکیا آغاز شد، زیرا حسین پاپی که کسوت بیشتری نسبت به سایر همبازیانش دارد در ابتدا اعلام کرده بود که مایل به بستن بازوبند کاپیتانی نیست، هرچند که پاپی خیلی زود در این تصمیم عجیب تجدید نظر کرد و در بیشتر مسابقات فصل جاری پیشاپیش سایر طلایی‌پوشان وارد زمین شد. پس از بازگشت علی کریمی به سپاهان هم این هافبک ملی‌پوش در برخی دیدارها بازوبند را به بازو می‌بست. در بازی با پدیده، نویدکیا پس از هفته‌ها مجدداً بازوبند کاپیتانی را به بازو بست. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که سپاهان در فصل جاری کاپیتان اول مشخصی ندارد اما پاپی، نویدکیا و کریمی کاپیتان‌های نوبتی سپاهان هستند. در صورتی که هیچ‌یک از این سه بازیکن در زمین حضور نداشته باشند هم بازوبند به حسن جعفری می‌رسد.

بازگشت به ترکیب با بازوبند

با توجه به محروم بودن میلاد سرلک از رقابت‌های هفته هفدهم لیگ برتر، پیش‌بینی می‌شد که زلاتکو کرانچار برای پُر کردن جای خالی این هافبک دفاعی در دیدار با پدیده از عزت پورقاز در خط میانی استفاده کند، اما سرمربی کروات سپاهان تمهید دیگری اندیشید و آن اینکه از رسول نویدکیا در ترکیب اصلی تیمش استفاده کرد تا پورقاز همچنان در خط دفاعی انجام وظیفه کند. به این ترتیب، نویدکیا که آخرین بار در دیدار با صنعت نفت آبادان از هفته سیزدهم لیگ برتر در ترکیب سپاهان قرار گرفته بود پس از سه هفته مجدداً به جمع ۱۱ مرد منتخب کرانچار بازگشت و با توجه به نیمکت‌نشینی حسین پاپی بازوبند کاپیتانی را هم در اختیار گرفت. البته نویدکیا با کارت زردی که در این دیدار گرفت، سه‌اخطاره شد تا به واسطه از دست دادن بازی بعدی سپاهان، حضورش در ترکیب اصلی تیم اصفهانی ادامه‌دار نباشد.

تداوم روزهای خوب ساسان

ساسان انصاری که در مقطع ابتدایی لیگ هفدهم آمار ضعیفی از خود به جای گذاشته بود، در برد پُرگل سپاهان برابر پدیده نقش به‌سزایی ایفا کرد. او در پنجاه و دومین دقیقه از این مسابقه با پاسی که به جلال‌الدین علی‌محمدی داد، زمینه به ثمر رسیدن گل سوم سپاهان را فراهم کرد. شش دقیقه بعد، انصاری برای سپاهان پنالتی گرفت و در ادامه، خودش هم آن را گل کرد تا با نقش‌آفرینی در گل‌های سوم و چهارم سپاهان در این دیدار، توأمان در دو نقش گلزن و گلساز ظاهر شده باشد. با توجه به آنکه ساسان تک‌گل سپاهان در دیدار هفته گذشته برابر سایپا را هم به همین شیوه وارد دروازه حریف کرده بود، این مهاجم ۲۶ ساله برای دومین هفته پیاپی از روی نقطه پنالتی برای سپاهان گلزنی کرد.

این بار در نقش‌جهان به میلاد خوش گذشت

مهرداد محمدی اگرچه خودش گلی به پدیده نزد، اما نیمی از گل‌های سپاهان در این مسابقه روی ارسال‌های خوب او به ثمر رسید. گل نخست بازی روی سانتر او حاصل شد. در صحنه گل دوم سپاهان هم او توپ را به زیبایی برای مهدی رحیمی فرستاد تا این مدافع جوان هم مهدی شریفی را در موقعیت گلزنی قرار دهد.

جالب آنکه درخشش مهرداد در حضور برادرش، میلاد اتفاق افتاد. این سومین مرتبه در فصل جاری به حساب می‌آمد که مدافع تیم ملی برای تماشای دیدارهای قُل سپاهانی‌اش در لیگ برتر خود را به ورزشگاه رسانده بود. بازیکن تیم احمد گروژنی که از تعطیلات لیگ روسیه برای بودن در کنار برادرش استفاده می‌کند و هفته پیش بازی سپاهان و سایپا را در ورزشگاه شهید دستگردی تهران از نزدیک به نظاره نشست، این هفته هم برای تماشای دیدار با پدیده به ورزشگاه نقش‌جهان آمد. این دومین حضور میلاد محمدی در اصفهان به حساب می‌آمد. او پیشتر بازی با سیاه‌جامگان از هفته نهم لیگ برتر را هم در ورزشگاه نقش‌جهان دیده بود، هرچند که در آن مسابقه مهرداد اصلاً فرصت بازی پیدا نکرد.

مصدومیت لحظه آخری شهاب

طبق لیستی که دقایقی قبل از شروع مسابقه در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، حراست از دروازه پدیده در دیدار با سپاهان به شهاب گردان سپرده شده بود. گزارشگر تلویزیونی مسابقه هم این سنگربان ۳۳ ساله را به عنوان دروازه‌بان پدیده در این بازی معرفی کرد، اما خیلی زود مشخص شد که این سعید جلالی‌راد است که در چارچوب دروازه تیم مشهدی جای دارد. گردان که هنگام گرم کردن دچار آسیب‌دیدگی شده بود، به همین دلیل دیدار با تیم سابقش را از دست داد. البته با توجه به نتیجه‌ای که در پایان مسابقه روی اسکوربورد ورزشگاه نقش‌جهان نقش بست شهاب نباید خیلی هم از بازی نکردن در این مسابقه ناراحت باشد!

شوک سه‌گانه به رقیب

پدیده در نیم‌فصل نخست بسیار فراتر از انتظار ظاهر شد و تا اواسط دور رفت حتی در جمع سه تیم بالای جدول حضور داشت. اما این تیم در دیدار برگشت برابر سپاهان نشانی از تیم آماده دور رفت نداشت. پیشبینی می‌شود که افول پدیده منحصر به دیدار با سپاهان نباشد و در هفته‌های آینده هم ادامه پیدا کند. بی‌شک کسر شش امتیاز از این تیم که در تعطیلات نیم‌فصل با حکم انضباطی فیفا اعمال شد، عامل اصلی افول نماینده مشهد بوده است. به غیر از این عامل مهم، رضا مهاجری در نشست خبری پس از دیدار با سپاهان دو عامل دیگر را هم در شکست سنگین تیمش در نقش جهان دخیل دانست؛ نخست، مصدومیت شهاب گردان که تنها دقایقی قبل از شروع مسابقه اتفاق افتاد و دوم، جدایی ناگهانی اکبر ایمانی از این تیم که دو روز قبل از مسابقه شوک بزرگی را به اردوی رقیب سپاهان وارد کرد.

کد خبر 333470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.