۴۰ کشته در یک عملیات انتحاری در کابل/ ایران محکوم کرد

در حمله انتحاری روز پنجشنبه در کابل پایتخت افغانستان دست‌کم ۴۰ تن کشته و نزدیک به ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایمنا، این حمله صبح پنجشنبه در مرکز فرهنگی «تبیان» و در نزدیکی خبرگزاری «صدای افغان» واقع در منطقه «پل سوخته» کابل روی داد.

«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که در زمان حمله، مراسمی در ارتباط با سالگرد حمله اتحاد جماهیر شوروی سابق به افغانستان در حال برگزاری بوده است.

در میان قربانیان حادثه، زنان، کودکان و خبرنگاران هم حضور دارند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. گروه طالبان اعلام کرده که نقشی در این حادثه نداشته است. افغانستان در یک دهه گذشته بارها صحنه حمله‌های گاه و بیگاه تروریستی بوده است.

به گزارش ایمنا،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله انتحاری امروز به این مرکز فرهنگی و دفتر خبرگزاری را به شدت محکوم کرد.

بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت، ملت و خانواده بازماندگان قربانیان این حادثه غم انگیز، به خصوص جامعه خبرنگاران و اندیشمندان افزود: حمله به مراکز فرهنگی، اطلاع رسانی و اندیشه ورزان دارای فکر و قلم که روشنگر و رسواکننده تفکرات افراطی و خشونت طلبی بودند، نشان دهنده عمق کینه و نفرت آمران و عاملان تروریسم از آزادی بیان، آگاهی، شناخت، تفکر و وحدت مردم افغانستان است.

وی گفت: بدخواهان و نفرت پراکنان خشک مغز بیش از همیشه و در پی شکست های سنگین اخیر، منافع حقیر خود را در آشوب و ناآرامی در منطقه و کشتار بی گناهان می بینند که حفظ هوشیاری دولت و ملت افغانستان و وحدت همه اقوام و گروه ها و نیز همکاری همه کشورهای منطقه رمز فایق آمدن بر مصائب و کینه توزی و خصومت بی حد و حصر تروریست های بی رحم و کور دل است.

منبع: ایرنا

کد خبر 333311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.