اصفهان از بهترین اکوسیستم‎های کارآفرینی در غرب آسیا است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرهنگ اصفهانی‌ها در کارآفرینی بسیار بالا است اما برای درخشیدن در این زمینه مسئولان، مدیران شهری و همه مردم باید بسیج شوند.

کورش خسروی (پنج‌شنبه) در حاشیه سمپوزیوم «بررسی عملیاتی اکوسیستم‌های کارآفرینی بین المللی» در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به این مسئله که اصفهان کانون کارآفرین است خیلی خوش‌بین نیستم اما مدعی هستم که اصفهان یکی از بهترین اکوسیستم‌های کارآفرینی در ایران و حتی شاید در غرب آسیا باشد.

برای ایجاد کسب و کار در اصفهان همه باید بسیج شوند

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اصفهان با اختلاف زیاد نسبت به سایر شهرهای منطقه غرب آسیا در زمینه کارآفرینی بدرخشد، باید همه مدیران و مسئولان شهر برای این موضوع بسیج شوند و تمامی امکانات شهر برای ایجاد کسب و کار مهیا شود.

رییس مرکز پژوهش‌های شورا گفت: ایجاد شرایط برای کسب و کار علاوه بر همکاری مسئولان و مدیران شهری، نیازمند بسیج عمومی و مشارکت کامل مردم است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان مستعد این موضوع است که خیلی سریع و طی یک برنامه پنج تا ۱۰ ساله به‌عنوان قطب مهم کارآفرینی در منطقه شناخته شود.

وی تصریح کرد: به نظر من برگزاری همایش امروز نقطه شروع و عزیمت اصفهان است و باید ده‌ها سمپوزیوم مشابه سمپوزیوم‌ امروز و آموزش‌های متعدد دیگری برگزار شود تا شاهد بهره‌بری کارآفرینی در اصفهان باشیم.

خسروی اشاره کرد: در گذشته مدیریت خوب شهری، مدیری بود که بیشتر از همه می‌توانست از مرکز، بودجه و منابع مالی جذب کند اما به مرور زمان ادبیات تغییر و شروع به کامل شدن کرد و مدیران خوب، مدیرانی شدند که سرمایه‌گذار و گردشگر بیشتری را جذب کردند. امروزه در ادبیات روز دنیا مدیری موفق‌تر است که می‌تواند کارآفرینی بیشتری در شهر خود جذب کند.

فرهنگ کارآفرینی اصفهانی‌ها بالا است

رییس مرکز پژوهش‌های شورا بیان کرد: شاید اصفهان در غرب آسیا جزو ۱۰ شهر برتر در حوزه اکوسیستم کارآفرینی باشد، اما به‌طور رسمی در اصفهان تنها یک صندوق پژوهش فناوری وجود دارد و چندین نفر هم در بخش خصوصی و به‌صورت پراکنده مشغول به کارآفرینی هستند.

وی تأکید کرد: منابع مالی خطرپذیر در دسترس در اصفهان چه‌قدر است؟ آیا در اصفهان مدرسه حرفه‌ای آموزش کسب و کار داریم؟ اتاق بازرگانی، فنی حرفه‌ای، اداره کار و دیگر مراکز وجود دارد، اما این محل‌ها چقدر موفق بوده و توانسته‌اند مدیر کارآفرین تربیت کنند؟

خسروی گفت: اصفهان از نظر فرهنگ کارآفرینی از بهترین‌ها است. افتخار اصفهانی‌ها این است که نخستین کسی که کارخانه برق را به ایران آورد اهل اصفهان بود و همچنین در صد سال اخیر اصفهان شاید ده‌ها و صدها کارآفرین را به ایران معرفی کرده که تمامی این موارد به‌دلیل فرهنگ اصفهانی‌ها بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در اصفهان مرکز سنجش درستی به‌منظور شناخت شاخصه‌های کارآفرینی مثل نیاز به موفقیت، کار گروهی، توان بهبود بخشیدن بعد از هر شکست و شناخت به شهر را در اختیار نداریم. چرا در طراحی شهری اصفهان مرکزی وجود ندارد که کسب و کارها در آن متمرکز شده تا افراد با خیالی آسوده در این مراکز به فعابیت بپردازند و شهر منزوج از منازل مسکونی، مراکز اداری و شرکت‌ها نباشد که هر دو طرف از دست یکدیگر به عذاب باشند!

وی گفت: یکی از خواسته‌های جدی شورای اسلامی شهر اصفهان از شهردار فعال کردن هر چه سریع‌تر دسترسی به بازارهای جهانی و فعال کردن روابط بین‌الملل شهرداری است تا دسترسی کارآفرین به بازارهای جهانی مهیا شود.

کد خبر 333309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.