برجام دیگر در کانون سیاست آمریکا نیست

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد دیگر توافق هسته‎ای ایران در کانون سیاست واشنگتن قرار ندارد و از این پس، آمریکا با کلیت تهدید‎های ایران مقابله می‎کند.

به گزارش ایمنا، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی که در «نیویورک تایمز» منتشر شد، از سیاست خارجی یک سال گذشته دولت واشنگتن دفاع کرد و مدعی شد آمریکا علاوه بر ناکام گذاشتن اهداف هسته‌ای کره شمالی، در مهار چالش‌های برخاسته از سوی چین، روسیه و ایران نیز موفق عمل کرده است.

وی در ادامه تمجید از عملکرد یک‌ساله خود مدعی شد: این توافق هسته‌ای ناقص دیگر در کانون سیاست ما نسبت به ایران قرار ندارد و در حال‌حاضر با کلیت تهدیدهای ایران مقابله خواهیم کرد! بخشی از راهبرد ما (درباره ایران) حاوی تحکیم اتحاد با شرکای خاورمیانه‌ است و در همین راستا بود که در ماه میلادی نوامبر، به برقراری رابطه دیپلماتیک میان عراق و عربستان سعودی کمک کردیم.

تیلرسون در ادامه ادعاهای خود افزود: به همکاری با کنگره و متحدین آمریکا ادامه می‎دهیم تا گزینه‎ها برای رفع نواقص بی‌شمار توافق هسته‎ای ایران را افزایش دهیم و در همان حین، سعی می‎کنیم به تلاشی جمعی برای تنبیه ایران از بابت نقض تعهدات موشکی و فعالیت‎های ثبات زدا در سطح منطقه برسیم.

منبع: مهر

کد خبر 333272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.