مصدومان حوادث طبیعی برحسب جراحت دسته بندی می شوند

مسئول منطقه دو اورژانس و فوریت های پزشکی شهرستان اصفهان گفت: مصدومان حوادث طبیعی برحسب جراحت دسته بندی و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی بر روی بیماران، آنها را به بیمارستان انتقال می‌یابند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فاتحی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری مانور زلزله در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اظهارکرد: ایران یک کشور زلزله خیز است زیرا گسل های زیادی در آن وجود دارد که در هفته‌ های اخیر نیز شاهد فعالیت برخی از آنها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بر همین اساس اورژانس و فوریت های پزشکی نیز در هنگام بروز اینگونه حوادث طبیعی به میدان آمده و مصدومان را بر حسب نوع جراحت طبقه بندی کرده و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی بر روی بیماران، آنها را به بیمارستان انتقال می‌یابند.

مسئول منطقه دو اورژانس و فوریت های پزشکی شهرستان اصفهان بهترین اقدام در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی همچون زلزله را حفظ خونسردی دانست و گفت: به هنگام وقوع زلزله شهروندان باید ضمن رعایت نکات ایمنی در مکان های امن ساختمان های خود که شامل چارچوب های در، زیر میز و کنار ستون ها، پناه بگیرند.

وی با بیان اینکه خروج ناگهانی شهروندان از ساختمان ها در هنگام بروز زلزله، احتمال ایجاد آسیب دیدگی افراد را افزایش خواهد داد، خاطر نشان کرد: احتمال سقوط آسانسور نیز در این مواقع بیشتر می‌شود بنابراین از تمامی شهروندان خواهشمندیم از راه پله ها هنگام خروج از ساختمان استفاده کنند.  

کد خبر 333216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.