اِسی به دیدار با رفقا می‌رسد؟

اگر اسماعیل فرهادی با رهایی از بند مصدومیت به دیدار با تیم سابقش برسد، در قالب دیدار تیم‌های گسترش فولاد و ذوب‌آهن از هفته هفدهم لیگ برتر تقابل ویژه‌ای در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در قالب دیدار گسترش فولاد تبریز و ذوب‌آهن اصفهان از هفته هفدهم لیگ برتر چهار نفر از عوامل این دو تیم در ورزشگاه بنیان دیزل با تیم‌ سابقشان روبرو می‌شوند. البته به غیر از اسماعیل فرهادی که یک دهه کامل از عمر فوتبالش را در ذوب‌آهن گذرانده است، سه نفر دیگر تنها  تجربه حضوری کوتاه در تیم مقابل داشته‌اند:

حضور کوتاه و نجات‌بخش

فیروز کریمی، مربی باسابقه فوتبال ایران در مقطع پایانی لیگ سیزدهم جای مجتبی تقوی را روی نیمکت ذوب‌آهن گرفت و مأموریت یافت تا این تیم را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات دهد. این تغییرات پس از آن در کادر فنی ذوب‌آهن اعمال شد که تیم اصفهانی بیست و هفتم بهمن ۹۲ از هفته بیست و هفتم لیگ سیزدهم در ورزشگاه فولادشهر با یک گل مغلوب فجر سپاسی شیراز شد تا با ایستادن در رده ماقبل آخر جدول، تنها سه هفته مانده به پایان فصل در معرض سقوط به دسته پایین‌تر قرار بگیرد. در اولین مسابقه‌ای که فیروز کریمی به عنوان سرمربی روی نیمکت ذوب‌آهن نشست، تیم اصفهانی مغلوب صبا شد، اما ذوب‌آهن در دو دیدار پایانی لیگ سیزدهم به ترتیب مقابل داماش گیلان و راه‌آهن تهران برنده شد تا حکم بقای سبزپوشان اصفهانی در لیگ برتر توسط این مربی قدیمی فوتبال ایران امضا شود.

میزبانی در تبریز پس از پذیرایی در کرج؟

بدون تردید مهم‌ترین تقابلی که روز جمعه در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز شکل می‌گیرد رویارویی ذوب‌آهن با بازیکن قدیمی این تیم است. اسماعیل فرهادی که یک دهه کامل از عمر فوتبالش را در ذوب‌آهن گذرانده بود در بازگشت به مصدومیت دشواری که اواخر لیگ چهاردهم به آن گرفتار آمد اجازه نیافت تا مجدداً به جمع سبزپوشان اصفهانی اضافه شود و به ناچار از تیم لیگ یکی گیتی‌پسند سر در آورد. پس از آنکه این تیم اصفهانی به دسته پایین‌تر سقوط کرد فرهادی به ناچار برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود از نصف‌جهان خارج شد و با اکسین البرز قرارداد بست و اتفاقاً با پیراهن این تیم دسته اولی رویارویی با ذوب‌آهن را تجربه کرد. آن مسابقه که سیزدهم آبان سال گذشته از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد، با برتری یک بر صفر میهمان اصفهانی به پایان رسید. فرهادی در آن مسابقه ۹۰ دقیقه برابر تیم سابقش بازی کرد. از قضا هدایت اکسین را در آن زمان فیروز کریمی بر عهده داشت.

فرهادی پس از آنکه اوایل پاییز امسال به عنوان بازیکن آزاد به گسترش فولاد پیوست، در فاصله هفته‌های نهم تا پانزدهم لیگ هفدهم در هفت مسابقه متوالی در ترکیب اصلی تیم تبریزی به میدان رفت، اما یکشنبه هفته جاری به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ در دیدار منجر به پیروزی برابر پارس جنوبی فرصت بازی برای آبی‌ها را پیدا نکرد. با این اوصاف، معلوم نیست که این هافبک اصفهانی به دیدار با تیم سابقش می‌رسد یا نه. آیا پس از رویارویی فصل گذشته با ذوب‌آهن در کرج فرهادی در تبریز هم فرصت رویارویی با تیم اصفهانی را پیدا خواهد کرد یا خیر؟

مارکوپولو!

ذوب‌آهن تنها یکی از ۱۲ تیم دیگر ایرانی و خارجی است که هافبک حال حاضر گسترش فولاد سابقه پوشیدن پیراهن آنها را دارد. میلاد زنیدپور که در سال‌های اخیر سابقه بازی در لیگ‌های عراق و تایلند را هم به کارنامه کاری خود ضمیمه کرده است و در هفته جاری نخستین بازی رسمی خود برای گسترش فولاد را پشت سر گذاشت، ابتدای لیگ سیزدهم با ذوب‌آهن قرارداد بست، اما در نقل و انتقالات زمستانی همان سال به ملوان بندر انزلی پیوست تا عمر حضورش در تیم اصفهانی فراتر از یک نیم‌فصل نرفته باشد.

مازاد سابقِ تیم مقابل

گسترش فولاد لیگ هفدهم را با لوکا بوناچیچ آغاز کرد. این مربی کروات پس از باخت هفته هشتم در شهرآورد تبریز از سمت خود برکنار شد و جای خود را روی نیمکت تیم تبریزی به فیروز کریمی داد. کریمی ۲۰ روز پس از آنکه سکان هدایت آبی‌های تبریز را به عهده گرفت، در نشست خبری پس از دیدار منجر به تساوی بدون گل خانگی با سپاهان در هفته دهم لیگ برتر از کنار گذاشته شدن آندرانیک تیموریان و میلاد فخرالدینی خبر داد. سرمربی گسترش فولاد که از تداوم مصدومیت این دو بازیکن خسته شده بود اعلام کرد که برای منافع تیمی آنها را کنار می‌گذارد. کمتر از دو ماه پس از اعلام بی‌نیازی کریمی به فخرالدینی، این مدافع ۲۷ ساله قرارداد خود را با باشگاه تبریزی فسخ کرد تا عمر همکاری‌اش با گسترش فولاد به یک نیم‌فصل هم نرسد. مدافع پیشین استقلال در نقل و انتقالات زمستانی سر از ذوب‌آهن در آورد تا از یک طرف در این تیم اصفهانی جایگزین دانیال اسماعیلی‌فر شود و از سوی دیگر عرصه را برای علی حمام تنگ کند.

جذب بازیکن مازاد گسترش فولاد توسط ذوب‌آهن انتقادهای زیادی را در پی داشته است. با این حال، فخرالدینی که مورد اعتماد امیر قلعه‌نویی است اولین بازی خود برای تیم اصفهانی را جمعه گذشته در دیدار خانگی برابر سیاه‌جامگان از هفته شانزدهم لیگ برتر پشت سر گذاشت.

کد خبر 333205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.