پلی‌اکریل سال آینده سودآور می‌شود

مدیراجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان با تاکید بر اینکه سودآوری پلی‌اکریل منوط به فعالیت کل کارخانه است، گفت: به دنبال تامین منابع برای خرید "ای. ام" برای ماه‌های آینده هستیم و پیش‌بینی می‌شود اوایل بهمن ماه کارخانه اکریلیک وارد خط تولید شود.

محسن رجایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایمنا در خصوص آخرین وضعیت کارخانه پلی اکریل، اظهار کرد: کارخانه "استیپل پلی‌استر" و کارخانه "دی‌ام‌تی" و ماشین پنجم تولید "نخ یارن پلی‌استر" اکنون در خط تولید هستند.  در حال حاضر میزان تولید "نخ پی.او. وای" بین ۱۰ تا ۱۵ تن در روز و الیاف "استیپل پلی‌استر" حدود ۸۰ تن در روز است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اصلی تولید کارخانه "استیپل پلی‌استر" ۱۲۰ تن در روز و تولید نخ "پی. او. وای" با ماشین‌های جدید ۳۰ تن در روز است، افزود: ماشین‌های قدیمی این شرکت حدود ۶۰ تن در روز ظرفیت تولید دارند و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ روز آینده وارد خط تولید شوند.

مدیراجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان افزود: با راه اندازی کارخانه "دی. ام. تی"، بخش تولید الیاف "استیپل پلی‌استر" حدود ۳۰۰ کارگر مشغول به کار شدند.

وی افزود: مواد اولیه خط تولید الیاف اکریلیک ۲۰۰۰ تن خریداری شده و ۲۰۰۰ تن بعدی نیز در حال گشایش اعتبار است همچنین به دنبال تامین منابع برای خرید "ای. ام" برای ماه‌های آینده هستیم و پیش‌بینی بینی می‌شود اوایل بهمن ماه کارخانه اکریلیک وارد خط تولید شود.

فراخوان ۹۰ درصد کارگران کارخانه "دی. ام. تی"

رجایی در خصوص بازگشت کار کارگران پلی اکریل، گفت: بالای ۹۰ درصد کارگران کارخانه "دی. ام. تی" فراخوان شده‌اند همچنین در کارخانه پلی‌اکریل حدود ۸۰۰ نفر مشغول به کار هستند و حدود ۵۰۰ نفر طی یک ماه آینده فراخوان خواهند شد.

وی همچنین با بیان آخرین وضعیت مطالبات کارگران پلی‌اکریل، گفت: با دریافت ۲۰ میلیارد تومان تنخواه دوم از دولت طی آبان امسال، قرار شد ۱۵ میلیارد تومان برای تامین مواد اولیه کارخانه پلی‌اکریل هزینه کنیم و پنج میلیارد تومان دیگر برای تعمیرات، رسیدن کارخانه به خط تولید، حقوق پرسنل و سودآوری در نظر گرفته شود که طی دو ماه گذشته و در هر ماه حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای حقوق پرسنل و هزینه‌های جانبی کارخانه پرداخت شده است.

مدیراجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان با بیان به اینکه کارگران پلی اکریل از اواخر مرداد سال گذشته از کارخانه طلب دارند، گفت: به دلیل رکود اقتصادی در حال حاضر شرایط پلی‌اکریل بسیار سخت است. البته این کارخانه نیز خارج از دیگر صنایع کشور نیست اما به دلیل مسائل و معضلات چهار سال گذشته مشکلات این مجموعه مضاعف شد.

به سوددهی امیدواریم

وی گفت: با تلاش کارگران و روند پیش‌بینی شده امیدواریم کارخانه به زودی به ظرفیت مناسب و پول برسد چرا که اکریلیک آن انحصاری بوده و پلی‌اکریل تنها تولیدکننده کشور است و با سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته تولید نخ پلی‌استر به ظرفیت اصلی خود خواهد رسید.

رجایی در خصوص زمان سوددهی پلی اکریل، اظهار کرد: مشکل سال‌های گذشته این بود که پلی‌اکریل پایین‌تر از ظرفیت خود فعال بود اما اگر تمام بخش‌های کارخانه‌ به ظرفیت اصلی خود برسند می‌توان به سوددهی این مجموعه امیدوار بود.

سودآوری پلی‌اکریل منوط به فعالیت کل کارخانه

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌مان فعالیت مستمر تمام بخش‌های تولید پلی‌اکریل با ظرفیت بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد است به طور قطع سودآور می‌شویم، افزود: مشکلاتی از جمله کمبود مواد اولیه مقطعی است و به مرور حل می‌شود و اگر با همین شرایط پیش رویم پلی‌اکریل از سال آینده به سودآوری خواهد رسید.

مدیراجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها کارخانه "استیپل پلی‌اکریل" در حال فعالیت است، گفت: سودآوری پلی‌اکریل منوط به فعالیت کل کارخانه است و اگر بخش اکریلیک نیز راه‌اندازی شود زودتر به اشتغال و سودآوری خواهد رسید.

به گزارش ایمنا کارخانه پلی اکریل با حدود ۴۰ سال سابقه و حدود ۲۰۰۰ کارگر و پرنسل طی سال‌های گذشته دچار مشکل مالی شده است و مشکلات تا حدی پیش رفت که سال گذشته از فعالیت و تولید بازماند اما مهر ماه امسال بعد از ۶ ماه تعطیلی با فراخوان و بازگشت حدود ۸۰۰ کارگر دوباره به ریل تولید بازگشت.

کد خبر 333190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نبی اله کرمی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    0 0
    از اینکه کارخونه به تولید رسیده خوشحالیم برای ارایه گزارش به بورس وبازگشایی نماد هم تلاش کرده تاسهامداران خرد نیز خوشحال گردند در ضمن جهت تامین بوجه میتوان از سهامداران کمک گرفت ممنون.