مسیر رسیدن به میانه از تبریز

فرار ذوب‌آهن از نیمه پایینی جدول با گذشتن از سد حریفی امکانپذیر خواهد بود که جایگاه خود را در رده‌های میانی به تثبیت رسانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز جمعه در ورزشگاه بنیان دیزل به مصاف گسترش فولاد تبریز می‌رود.

سبزپوشان اصفهانی هفته گذشته پس از آنکه به شکلی ناامیدکننده‌ به تساوی بدون گل برابر تیم قعرنشین سیاه‌جامگان راضی شدند، بهترین فرصت ممکن را برای افزودن به اندوخته امتیازی خود از دست دادند. به این ترتیب، ذوب‌آهن که نیم‌فصل نخست لیگ برتر را در رتبه نهم به پایان رساند نه تنها نتوانست در نخستین هفته از دور برگشت به نیمه بالایی جدول بازگردد که با توجه به برد رقبایی چون استقلال تهران و گسترش فولاد عقب‌ماندگی امتیازی‌اش نسبت به تیم‌های میانه جدولی بیشتر هم شد. با این اوصاف، شاگردان امیر قلعه‌نویی برای آنکه امیدهایشان را برای کسب سهمیه آسیایی همچنان زنده نگه دارند محکوم به آنند تا در دیدار بیرون از خانه برابر گسترش فولاد امتیاز بگیرند به خصوص که حریف آنها فعلاً رقیب مستقیمشان برای قرار گرفتن در میانه‌های جدول است. در واقع، می‌توان این مسابقه را یک دیدار شش امتیازی به حساب آورد زیرا همچنانکه پیروزی در آن به مثابه هم‌امتیاز شدن ذوب‌آهن با گسترش فولاد است باخت در این بازی شکاف امتیازی تیم اصفهانی را با رقیب تبریزی برابر خواهد کرد.

برخلاف ذوب‌آهن که در هفته شانزدهم مقابل قعرنشین لیگ متوقف شد گسترش فولاد دست به کار بزرگی زد و پارس جنوبی را در ورزشگاه تختی جم شکست داد تا صدرنشین سابق لیگ برتر را در خانه این تیم مغلوب کرده باشد.

ذوب‌آهن در بازی رفت با سه گل گسترش فولاد را در ورزشگاه فولادشهر شکست داد تا با آن برد قاطع، اولین پیروزی خود در لیگ هفدهم را جشن گرفته باشد.

آخرین تقابل گسترش فولاد و ذوب‌آهن در تبریز با تساوی بدون گل پایان یافت. آن مسابقه نهم بهمن‌ماه ۹۵ از هفته نوزدهم لیگ شانزدهم در ورزشگاه بنیان دیزل برگزار شد. در آن مقطع گسترش فولاد به مانند امروز یک تیم میانه‌جدولی بود اما ذوب‌آهن با قرار داشتن در رده سوم هنوز حتی سودای قهرمانی در سر داشت.

گسترش فولاد که تازه پنجمین سال حضورش در سطح اول فوتبال ایران را پشت سر می‌گذارد، امسال هم به مانند چهار فصل دیگری که در لیگ برتر حضور داشته با جای گرفتن در میانه‌های جدول به وضعیت مطمئنی رسیده است. در مقابل، ذوب‌آهن که در فصل جاری افت کاملاً فاحشی را تجربه می‌کند با بیرون افتادن از دایره بالانشینان به ناچار رسیدن به میانه‌های جدول را به عنوان هدف حداقلی خود در کوتاه‌مدت تعریف کرده است.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

گسترش فولاد: فرناندو خسوس، ادسون هنریکه، مسیح زاهدی، عزیز معبودی، احمد زنده‌روح، محمد خرم، علیرضا ارجمندیان، یوسف سیدی، میلاد زنیدپور، رضا خالقی‌فر و پیمان بابایی

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی، گئورگی ولژیانی، حمید بوحمدان، ربیع عطایا، سیدمحمدرضا حسینی، بختیار رحمانی، مرتضی تبریزی و استنلی سوآرز

کد خبر 333146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.