هدف از تغییر و تحولات خدمات رسانی بهتر به مردم است

مبارکه- شهردار مبارکه گفت: مهمترین هدف از تغییر و تحولات در شهرداری خدمات رسانی بهتر به شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، سیدمحسن هاشمی امروز (سه شنبه) در آیین تکریم و معارفه سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مبارکه با بیان اینکه تغییرات در ارکان شهرداری تنها با هدف بهبود بخشیدن به عملکرد مجموعه است، اظهار کرد: هر اتفاقی که در عرصه شهری رخ بدهد، توسط مدیران شهری است.

وی، توسعه حمل و نقل عمومی را یکی از برنامه‌های مهم شهرداری مبارکه در دوره جدید یاد کرد و گفت: شهر مبارکه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که می‌توان آنرا به یکی از شاخص‌ ترین شهرهای ایران تبدیل کرد.

هاشمی بر لزوم تقویت خطوط اتوبوسرانی در مبارکه تاکید کرد افزود: امیدواریم توسعه شهر مبارکه با اقتدار بیشتر و با اتحاد و همدلی ادامه پیدا کند.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم در شهرها، حجم بالای ترافیک در خیابان و بزرگراه ها است که برای رفع آن چاره ای جز توسعه حمل و نقل عمومی و ترغیب شهروندان به استفاده از آن وجود ندارد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی همچنین ایمنی بیشتری را نسبت به خودروهای شخصی، بخصوص در هنگام سفر برای مسافران دارد، گفت: نیمی از حجم بالای ترافیک به ویژه ترافیک ‌ای درون شهری را می‌توان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاهش داد و مردم با استفاده از حمل و نقل عمومی می توانند به اقتصاد خود و جامعه کمک کنند.

به گفته وی، یکی دیگر از دغدغه‌های شهرهای بزرگ آلودگی هوا و آلودگی محیط زیست است که بخشی از این آلودگی را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می توان کاهش داد، زیرا کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی مانند مبارکه نیازمند اقدامات اساسی از جمله توجه به حمل ونقل عمومی و توسعه آن است.

شهردار مبارکه  با بیان اینکه با اتحاد و همدلی می‌توان سرعت توسعه شهر را افزایش داد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرها مولد توسعه هستند، تلاش می کنیم تا توسعه شهر براساس برنامه چشم ‌انداز صورت گیرد.

هاشمی با اشاره به سابقه شهر مبارکه در حوزه تاریخ و فرهنگ، افزود: امیداریم در دوره جدید مدیریت شهری شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این شهر باشیم.

وی همچنین با اشاره به کارکردهای مختلف شهرداری‌ها، گفت: امروز شهرداری صرفا یک نهاد عمرانی و خدمات رسان نیست بلکه یک نهاد بزرگ اجتماعی و فرهنگی است که ویترین خدمات نظام به شمار می رود.

هاشمی افزود: ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که استفاده از خودروی شخصی به نوعی در جامعه ما مذموم و استفاده از حمل و نقل عمومی ارزش تلقی شود، از طرفی دیگر باید به گونه‌ای عمل کرد که سرویس دهی به حمل ونقل عمومی قابلیت رفع نیازهای مردم را داشته باشد.

به گزارش ایمنا، در این آیین سیدجمال هاشمی به عنوان سرپرست جدید سازمان اتوبوسرانی شهرداری مبارکه معرفی شد و از خدمات حمید موسوی طی سال‌های گذشته تجلیل شد.

کد خبر 333118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.