افزایش ۴۰۰ هکتاری عرصه ملی نطنز با کشت بادام کوهی

نطنز- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نطنز گفت: اجرای طرح توسعه جنگل با کشت بادام کوهی اسکوپاریا در عرصه ملی شهرستان به ۴۰۰ هکتار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، سعید زمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح زیست محیطی کاشت بذر بادام کوهی با مشارکت کمیته معادن برای واکاری پوشش ضعیف و خشک شده عرصه ملی، حفاظت گونه‌های گیاهی همچنین جلوگیری از فرسایش خاک در مراتع روستای اوره اجرا شد.
وی هزینه اجرای این طرح را ۱۶۰ میلیون ریال بیان کرد و افزود: با اجرای این طرح کشت بادام کوهی اسکوپاریا در اراضی ملی این شهرستان به ۴۰۰ هکتار افزایش می یابد.

 سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نطنز گفت: در ۹ ماه گذشته طرح توسعه جنگل با بذر بادام اسکوپاریا به مساحت ۱۶۰ هکتار در شهرستان نطنز به اجرا درآمد.

وی به شرایط آب و هوایی شهرستان نطنز اشاره کرد و افزود: بادام دیم تلخ از جمله گونه‌های گیاهی است که در مقابل سرما و بی آبی مقاومت بالایی دارد.

زمانی ادامه داد: اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از هدر رفت آب، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرجگاهی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کمک به توسعه پایدار از مهمترین اهداف کشت بادام است.

وی تصریح کرد : اجرای این طرح نقش به‌سزایی در افزایش سرانه جنگلی کشور داشته و در دراز مدت می توان سطح پارک‌ها، فضای سبز و باغ بذر را افزایش داده و با ایجاد اکوسیستم فعال‌تر و تقویت زیستگاه محیط زیست، شرایط مناسب‌تری را برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه حفاظت شده، کوهستان کرکس ایجاد کرد.

شهرستان نطنز دارای دو ذخیره گاه جنگلی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ هکتار و ۲۳ هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ است.

کد خبر 333079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.