۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
اصفهان ۷۲۲ معدن فعال دارد

دبیر کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه از تعداد ۱۳۷۹ معدن استان ۷۲۲ معدن فعال هستند، گفت: سومین نشست بررسی راهکارهای خروج از رکود صنعت سیمان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود

به گزارش گروه دریافت خبر ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، شهریار شعبانی در نهمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق، با ارایه گزارشی از جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در یزد، گفت: جلسه بعدی این کمیسیون در اتاق بازرگانی اصفهان با حضور کرباسیان، سرقینی، اسماعیلی و مدیران کل وزارت و میهمانان ویژه برگزار خواهد شد.

وی به آخرین اطلاعات و آمار معادن استان اشاره کرد و گفت: از تعداد ۱۳۷۹ معدن استان ۷۲۲ معدن فعال هستند و از این تعداد ۳۴۵ معدن مربوط به سنگ‌های تزیینی است.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی اصفهان افزود: درباره بودجه ۹۷ کشور در خصوص تسهیل دریافت بخش های مختلف از سهم حقوق دولتی معادن و نیز توسعه پایدار شهری برای شورای شهر و استفاده از سنگ در نماهای شهری و بتن در رویه های جاده ها پیشنهاداتی ارایه شده است.

وی همچنین از شروع برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای دومین پاویون اتاق بازرگانی در نمایشگاه سنگ ورونا ایتالیا خبر داد و گفت: جلسات مقدماتی برای این رویداد برگزار خواهد شد.

حسام الدین فرهادی نسب مشاور کمیسیون در این جلسه با ارایه آمار و ارقام تخصصی از بخش معدن و صنایع معدنی در بودجه ۹۷ کشور، بر کاهش محسوس سهم معدن کشور انتقاد کرد و گفت: هزینه های پیش بینی شده در قسمت اکتشافات معدنی در سازمان زمین شناسی کشور و ایمیدرو کاهش قابل ملاحظه ای دارد که در صورت تصویب با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.

مسئول کمیته کانی‌های غیرفلزی کمیسیون در این جلسه گفت: تاکنون دو نشست برای حل مسایل واحدهای سیمانی برگزار شده که در ماه آینده به صورت گسترده تری با حضور میهمانانی ویژه به مساله  کاهش تقاضای سیمان پرداخته می‌شود.

کامران سیامکی با اشاره به مساله قیمت‌گذاری محصولات صنایع معدنی، گفت: قیمت‌گذاری ها کارشناسی نشده است و در تمامی صنایع با این مشکل مواجه هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه، اظهار کرد: تدبیر مدیریت استان ها بر کاهش معادن و محدوده‌های بزرگ است و از طرفی دیگر افزایش محدوده‌ها و معادن خرد و کوچک در دستور کار قرار دارد و این امر موجب افزایش آمار استانی می‌شود.

علیرضا عقیلی خاطرنشان کرد: تعدد و افزایش یک ماده معدنی در یک منطقه به وسیع نتیجه ای جز تعطیلی معادن و ورشکستگی بهره‌بردار نخواهد داشت چرا که گاهی به رقابت های ناسالم و منفی گرایش پیدا می‌کند.

کد خبر 333027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.