بحران آب و هوا آسیب‌شناسی شود

عضو شورای شهر اصفهان گفت: آسیب شناسی آلودگی هوای شهر اصفهان به دور از گونه شعار، انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با شرایط فعلی شهر اصفهان اظهارکرد: شرایط بحرانی آب و هوای اصفهان دامنگیر تمام مردم شده و امروز با پدیده ای مواجه هستیم که نفس مردمان شهر را تنگ کرده است، بنابراین باید یک تدبیر اساسی در این زمینه اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از آب و هوای سالم و پاک کمترین حق انسانی و اساسی هر شهروندی است که متاسفانه نتوانسته ایم این حق را در اختیار شهروندان قرار بدهیم، اضافه کرد: درد را همه می دانیم و نیاز به درمان است که بخشی از این درمان باید در کوتاه مدت باشد و برای بخش دیگر از آن باید سیاست بلندمدت اجرا شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با وجود شعارهای متفاوتی که مسئولان و متولیان امر در سال های گذشته در زمینه پاک سازی هوا ارائه کرده اند، امروز کماکان با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه برای رفع آلودگی هوا باید آسیب شناسی شود، گفت: حل بخشی از این معضل به مدیریت شهری باز می گردد و آن فراهم ساختن زیرساخت حمل و نقل عمومی متناسب و مناسب شهر و شهروندان است.

ملت با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر در این زمینه اقدام عاجلی صورت بگیرد، اضافه کرد: مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهر به طور حتم جوابگوی نیاز امروز نیست و این مطالعات باید به روز و اصلاح شود.

وی با بیان اینکه پیشروی کویر مشکل دیگر شهر است که در شرق اصفهان اتفاق افتاده، افزود: در این زمینه باید هر چه سریعتر کمربند سبز حفاظتی برای پیشگیری از پیشروی کویر و همچنین جلوگیری از انتقال ریزگردها به شهر اصفهان ایجاد شود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برداشت خاک به منظور استفاده از کوره های آجرپزی باعث شده ساختار بکر زمین های شرق و شمال شرق اصفهان به هم بخورد، این محلها با نخاله های ساختمانی پر شده و با هر وزش بادی ریزگردها به سطح شهر ورود پیدا می کند، بنابراین باید هر چه سریعتر برای این مشکل چاره اندیشی شود.

وی به خشک شدن آب زاینده رود و همچنین باتلاق گاوخونی اشاره کرد و افزود: در سالیان گذشته پساب صنایع اطراف اصفهان به زاینده رود سرازیر شده و همین موضوع باتلاق گاوخونی را با پدیده خطرناک ته نشین شدن رسوبات فلزات سنگینی مواجه کرده است که با وزش باد این رسوبات به طور مجدد به شهر اصفهان بازمی گردد و باعث بروز بیماریهای متعدد می شود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه بدون مطالعه قطب های صنعتی در جنوب و شمال شهر اصفهان متاسفانه باعث شده آلایندگی های متفاوتی، گریبانگیر شهر اصفهان شود در این راستا باید هر چه سریعتر با استفاده از فیلترهای تصفیه به نوعی بخشی از این آلودگی ها را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: اگر به دریافت عوارض آلایندگی برای جبران آلودگی ها دلخوش کرده ایم، اشتباه است، زیرا عوارض آلایندگی، به نوعی دریافت پول خون مردم است.

ملت ادامه داد: بخشی از صنایع در ساعاتی از شبانه روز از سوخت مازوت استفاده می کنند و به جان و سلامت مردم توجهی ندارند، متاسفانه متولیان و متصدیان امر و مسئولان نظارت کافی بر نوع فعالیت صنعتی قطب های صنعتی ندارند و همین باعث می شود در آینده خسارت سنگینی برای درمان و حذف آثار و خسارات ناشی از این معضل بپردازند، بنابراین باید هر چه سریعتر ستاد بحرانی در زمینه رفع بحران آلودگی هوا در اصفهان تشکیل شود.

کد خبر 332988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.