نظام بانک‌داری کشور دچار ربا است

گلپایگان-رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بانکی کشور دچار ربا است، چون نظام بانکی کشور بر مبنای یک اقتصاد سالم اسلامی بنا نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، محمد مهدی زاهدی شامگاه(شنبه) در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه فنی و مهندسی شهرستان، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به دوران قبل از پیروزی انقلاب می‌رسد.

وی افزود: حرکت علمی و سیاسی حوزه و دانشگاه توانست در مقابل رژیم طاغوت بایستد و انقلاب را به پیروزی رساند.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران دفاع مقدس در خرید تسلیحات جنگی تحریم بودیم، اما همین مهندسان دانشگاه‌ها تسلیحات جنگی را بازسازی می‌کردند.

وی تأکید کرد: دوران کنونی انقلاب به همراهی و تعامل حوزه و دانشگاه نیاز بیشتری دارد، زیرا خطرات بزرگی در کمین جامعه بین المللی و کشور است.

زاهدی ادامه داد: جریان داعش تکفیری، سنی سعودی و جریان فکری تشیع انگلیسی برای از بین بردن اسلام ناب محمدی نقشه‌هایی طراحی کردند که همراهی دانشگاهیان و علما را می‌طلبد.

وی افزود: توسعه علم و فناوری و سلول‌های بنیادی بر عهده دانشگاهیان است و علما نیز در این زمینه بر اساس نیازهای روز نظرات فقهی خود را مطرح کنند.

وزیر سابق علوم با بیان اینکه امروز فتنه‌ در کشور به گونه دیگر طراحی شده است، خاطرنشان کرد: هدف فضای مجازی و برخی رسانه‌های داخلی ایجاد تفرقه بین نظام و مسؤولان در بین مردم است و لازم است تا روشنگری، تبیین و تفسیر دقیق از سوی علما و دانشگاهیان در این باره صورت گیرد.

وی گفت: نظام بانک‌داری کشور دچار ربا است، می‎طلبد تا حوزه، تبیین دقیق از موضوع ربا در نظام  بانکی کشور داشته باشد.

زاهدی با بیان اینکه سود سپرده بانکی از سوی برخی بانک‌ها فریبنده بود، ادامه داد: دانشگاهیان بر اساس نظریه علما و حوزه، تبیین راه و روش و تاکتیک لازم برای اصلاح نظام بانکی را انجام دهند، زیرا نظام بانکی کشور بر مبنای یک اقتصاد سالم اسلامی بنا نشده است.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان به دنبال علم کاربردی و فقه کاربردی باشند، افزود: برای برطرف شدن مشکلات منطقه، کشور و جهان پیوند حوزه و دانشگاه باید به صورت مسأله محور انجام شود.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای ناامید نشدن جوانان و مردم به نظام باید قوه قضاییه حداکثر مجازات را برای مسؤول و فرزندان مسؤولانی که مرتکب قاچاق کالا و بدهکار بانکی هستند، صادر کند./

کد خبر 332931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.