روحانی واقعیت‌های کلان جامعه را با مردم در میان بگذارد

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: مشکل اساسی دولت روحانی این است که واقعیتها را با مردم درمیان نمی گذارد؛ در نتیجه همه کاستی ها متوجه دولت خودش می شود.

صادق زیبا کلام  با اشاره به راه افتادن کمپینی با عنوان «پشیمان هستم» به خبرنگار ایمنا گفت: فکر می کنم این امر به دلیل سرخوردگی است که در جامعه به وجود آمده، اما معتقدم باید در این زمینه صبوری به خرج داد و مردم باید بدانند که همه امور در دست روحانی نیست و اختیار تخصیص همه بودجه هم با روحانی نیست.

وی افزود: با وجود اینکه قانون اساسی وظیفه اصلی نظارت بر اجرای قانون اساسی را بر عهده رئیس جمهور گذاشته، اما خیلی چیزها در دست نهادهای دیگر قدرت است. به نظر من باید مشخص شود که اگر درآمد کشور صد تومان است، چه قدر آن در دست دولت روحانی به عنوان رییس قوه مجریه و چقدر در دست نهادهای دیگر است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: مشکل اساسی دولت روحانی این است که واقعیتها را با مردم درمیان نمی گذارد؛ در نتیجه همه کاستی ها متوجه دولت خودش می شود.

وی افزود: زمان آن رسیده است که روحانی واقعیتها را به مردم بگوید. مطالبی که روحانی در قالب گزارش به مردم ارائه می کند، مسائل سطحی و غیر جدی است و واقعیتهای جامعه را در بر نمی گیرد. روحانی باید در این گزارشها واقعیتهای کلان جامعه را با مردم درمیان بگذارد. اگر مردم واقعیتها را بدانند نارضایتی آنها کاهش می یابد.

زیبا کلام با اشاره به پیشنهاد اخیرش پیرامون نامزد شدن جهانگیری برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: من فکر می کنم جهانگیری یک نامزد مطلوب برای جریان اصلاحات خواهد بود؛ منتها در مقطع فعلی او باید به همکاری با دولت روحانی ادامه دهد؛ چون اگر جهانگیری در حال حاضر از بدنه دولت جدا شود، وضع دولت از این که است هم بدتر خواهد شد.

وی افزود: اما در مجموع اسحاق جهانگیری گزینه بسیار شایسته ای است و این قابلیت را دارد که در انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان نامزد اصلاح طلبان معرفی شود.

کد خبر 332917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.