رونمایی از سند آمایش ۷ منطقه استان تا پایان سال

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری در بخش آب و پساب استان اصفهان برای سرمایه‌گذاران سودآور خواهد بود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، نعمت الله اکبری در دومین جلسه کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق، اظهار کرد: با توجه به کمبود آب در استان حضور بخش خصوصی در این موضوع می‌تواند علاوه بر تسریع در پروژه‌های آبرسانی در افزایش بهره‌وری آب موثر باشد.

وی خواستار اصلاح نگاه بخش دولتی به حضور بخش خصوصی در زیرساخت‌های اقتصادی شد و گفت: بخش خصوصی با توانمندی و بهره‌وری بالا می‌تواند پروژه‌های آبرسانی را با کمترین هزینه به سرانجام برساند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان با اشاره به سند آمایش سرزمین استان، افزود: استان به هفت منطقه براساس حوضه آبریز تقسیم‌بندی شده و هر منطقه در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی یک کارشناس معین پیگیری موضوعات مرتبط به آن منطقه است و سند راهبردی هر منطقه براساس مزیت هایش درحال تدوین است.

وی به بودجه  ۹۷ کشور اشاره کرد و گفت: اصلاحات ساختاری در بودجه مورد توجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفته و تلاش شده از ۲۰ درصد بودجه با عنوان متفرق به ۱۱ درصد تغییر یابد.

اکبری حذف جدول شماره ۱۷ با موضوع کمک دولت به بخش غیردولتی در بودجه سال آینده را اقدام موثر برای کاهش  هزینه های دولت برشمرد و گفت: ردیف‌های خاص مورد نیاز بودجه در سایر ردیف‌ها عنوان شده است.

وی ایجاد جدول مشارکتی با بخش خصوصی را اقدام ارزشمند دولت با هدف همکاری با این بخش برای اجرای پروژه‌های زیرساختی و خدماتی برشمرد و گفت: دولت برای نخستین بار نقش بخش خصوصی را در بودجه به صورت مشارکتی برجسته کرد و ۶۸ هزار میلیارد تومان برای این مشارکت در پروژه‌های این بخش پروژه تعریف کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با اشاره به کمبود آب در استان و لزوم تسریع درپروژه های آبرسانی،  گفت: پروژه سوم کوهرنگ و آبرسانی ۱۴ شهر اصفهان در بودجه سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

وی خواستار اصلاح الگوی کشت در سطح استان و کشور شد و افزود: با شرایط کنونی کشت محصولات کشاورزی پر آب در حوضه زاینده‌رود باید بازنگری شود و در این راستا مرکز تحقیقات کشاورزی موظف شده الگوی کشت استان را تدوین کند.

اکبری با اشاره به ۱۳۰۰ طرح نیمه‌تمام در استان اصفهان، گفت: برای تکمیل این طرح‌ها به ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

کد خبر 332730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.