نفرزاده: قول حفظ سهمیه نمی‌دهم!

فرهاد نفرزاده که به‌تازگی هدایت تیم رعد پدافند کاشان در نیم‌فصل دوم لیگ برتر والیبال را برعهده گرفته، می‌گوید قول حفظ سهمیه اصفهان در لیگ برتر را نمی‌دهد اما برای محقق شدن آن تلاش می‌کند.

فرهاد نفرزاده در گفت‌ و گو با خبرنگار ایمنا، در مورد انتخابش به عنوان سرمربی تیم والیبال رعد پدافند کاشان اظهار کرد: هدایت رعد پدافند در نیم‌فصل دوم لیگ برتر والیبال بر عهده من است و حمید خراسانی سرمربی این تیم در نیم‌فصل نخست، در دور برگشت در کادر فنی حضور دارد.

 دریاچه در برابر اقیانوس

وی در مورد شرایط تیمش گفت: دنیای مسابقات لیگ دسته یک والیبال با دنیای لیگ برتر تفاوت زیادی دارد و مانند دریاچه در برابر اقیانوس است. مسابقات لیگ برتر شرایط خاص خودش را دارد. تیم‌هایی مانند گنبد که سال‌های زیادی است در لیگ برتر حضور دارند، هیچ وقت حال و روز خوبی نداشته است یا تیم شهرداری ارومیه که همیشه یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر است، اما در حال حاضر در رده یازدهم جدول مسابقات قرار دارد.

دلایل مشکلات رعد

نفرزاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی کاملاً اشتباهی که از ابتدا برای تیم رعد پدافند انجام گرفته مشکلات زیادی برای این تیم ایجاد کرده است، ادامه داد: با تمام این توضیحات تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم تیم را از این شرایط خارج و نتایج بهتری در نیم‌فصل دوم به‌دست آوریم تا بتوانیم تنها سهمیه استان اصفهان در لیگ برتر والیبال را برای فصل آینده نیز حفظ کنیم و سال آینده با برنامه‌ریزی بهتری در مسابقات حاضر شویم.

رعد شرایط ایده‌آلی ندارد

سرمربی تیم والیبال رعد پدافند کاشان افزود: این تیم با وجود داشتن حامی مالی، در مقایسه با سایر تیم‌ها شرایط مالی بسیار ضعیفی دارد. باید دید هر باشگاه چقدر برای حضور تیمش در لیگ برتر والیبال هزینه و سرمایه‌گذاری کرده است. شرایط رعد از نظر مالی و بودجه، تیمی خاص و محدودتر است و به همین دلیل، شرایط ایده‌آلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تیمداری در لیگ برتر کاری حرفه‌ای است و بودجه تیم، عامل مهم و تأثیرگذاری است، اما در مجموع تیم رعد پدافند در شرایط خوبی نیست و همه موارد دست به دست هم داده تا رعد پدافند کاشان در حال حاضر در قعر جدول لیگ برتر والیبال قرار گیرد.

نفرزاده در مورد برنامه‌اش برای جذب بازیکن جدید در نیم‌فصل دوم، گفت: با توجه به شرایط موجود و اینکه در این برهه زمانی بازیکن آزادی وجود ندارد، امکانات موجود را بررسی کردیم و یک تا سه بازیکن برای دور برگشت به ترکیب تیم اضافه می‌کنیم. همچنین تلاش کردیم شرایط تمرینات را بهبود بخشیم، از نظر مدیریتی تیم را در شرایط مناسب‌تری قرار دهیم و مشکلات موجود را تا جایی که امکان‌ دارد اصلاح کنیم تا فعالیت خود در نیم‌فصل دوم را با سامان‌دهی بهتری آغاز کنیم.

اضافه کردن بازیکن از تیم‌های دسته یک

سرمربی تیم والیبال رعد پدافند کاشان ادامه داد: جواد حسین‌آبادی که در دور رفت مسابقات در تیم حضور داشت با پایان دوران خدمت سربازی‌اش از تیم جدا شد و چون از باشگاه خاتم اردکان پیشنهاد مناسب‌تری داشت، برای دور برگشت به این تیم پیوست. در مقابل، مسعود عزیزی در پست قدرتی به تیم اضافه شد.

وی اظهار کرد: به دنبال مذاکره با تیم‌های لیگ دسته یک هستیم تا بتوانیم بازیکنانی که می‌توانند برای تیم کارایی داشته و باشگاه آنها با جدایی‌شان موافق باشد، جذب کنیم و تا الان با تیم‌های عقاب، ملوان و مقاومت صحبت‌هایی در این خصوص انجام داده‌ایم.

نفرزاده گفت: اولین تمرین تیم بعدازظهر روز یکشنبه ۲۶ آذرماه برگزار شد و تا آغاز دور برگشت، هر روز صبح و بعدازظهر تمرین می‌کنیم و برخی روزها هم دو جلسه تمرین داریم.

سرمربی تیم والیبال رعد پدافند کاشان با بیان اینکه شرایط بازیکنان را در نخستین جلسه تمرینی تیم زیرنظر داشتم، افزود: تیم از نظر آمادگی‌ جسمانی، بدنسازی، تکنیکی و کار گروهی جای کار زیادی دارد و امیدوارم با تمرینات خوب و برنامه‌ریزی دقیق شرایط تیم بهبود یابد. در دور برگشت باید با حریفان قدرتمندی روبه‌رو شویم و کار سختی پیش‌رو داریم، اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم نسبت به دور رفت، نتایج بهتری را به ثبت برسانیم.

قول حفظ سهمیه نمی‌دهم!

نفرزاده در پاسخ به این سوال که قول می‌دهید سهمیه استان اصفهان را در لیگ برتر والیبال حفظ کنید، گفت: تمام موضوع به من به عنوان سرمربی تیم، برنمی‌گردد که بتوانم قول بدهم. حضور در لیگ برتر کار گروهی و تیمی است و بازیکنان و شرایط مختلف دیگری در نتایج دخیل هستند، اما قول می‌دهم نسبت به دور رفت مسابقات که تیم از ۱۱ بازی، ۱۱ باخت داشت، نتایج بهتری به‌دست آوریم و سعی می‌کنم سهمیه لیگ برتری استان اصفهان را حفظ کنیم.

سرمربی تیم والیبال رعد پدافند کاشان با اشاره به نخستین بازی تیمش اضافه کرد: اول دی‌ ماه میهمان تیم سارویه ساری هستیم. شناخت کاملی از این تیم داریم و تلاش می‌کنیم بازی خوبی برابر آنها انجام دهیم و پیروز شویم.

از ابتدای فصل گزینه سرمربیگری رعد بودم

وی در مورد سوابق خود گفت: در نیم‌فصل نخست لیگ برتر، هدایت تیم شهرداری ورامین را برعهده داشتم، اما شرایط به‌گونه‌ای بود که با تصمیمی دوطرفه‌، از این تیم جدا شدم.

نفرزاده در پاسخ به اینکه چرا از ابتدای فصل هدایت تیم رعد را برعهده نگرفت، افزود: مسئولان باشگاه رعد پدافند از همان ابتدای بسته شدن تیم قصد داشتند هدایت تیم را به من بسپارند، اما با توجه به اینکه قبل طرح این موضوع، با باشگاه شهرداری ورامین قرارداد امضا کرده بودم از نظر اخلاقی نمی‌توانستم قراردادم را فسخ کنم و به رعد بیایم.

کد خبر 332646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.