بازگشت به بالا با عبور از پایین

ذوب‌آهن برای بازگشت به نیمه بالایی جدول محکوم به آن است تا از دیدار خانگی برابر قعرنشین لیگ حداکثر امتیاز را بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، ذوب‌آهن در اولین گام از دور برگشت لیگ هفدهم و در چهارمین میزبانی خود در ورزشگاه نقش‌جهان، از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز جمعه به مصاف سیاه‌جامگان می‌رود.

سبزپوشان اصفهانی در دو دیدار ابتدایی خود در ورزشگاه نقش‌جهان، دو شکست ناباورانه را مقابل پارس جنوبی و فولاد متحمل شدند، اما طلسم امتیاز نگرفتن آنها در این ورزشگاه سرانجام در آخرین مسابقه از نیم‌فصل اول با برتری برابر نفت تهران شکسته شد. شاگردان امیر قلعه‌نویی امیدوارند تا در اولین گام از دور برگشت نیز به این روند ادامه دهند. دیدار با تیم قعرنشین و بحران‌زده سیاه‌جامگان بهترین فرصت برای آنهاست تا با دشت حداکثر امتیازات بازی به اندوخته امتیازی خود بیفزایند و اندکی به اوضاع نه‌چندان مساعدشان در جدول سر و سامان دهند.

مجموعه فعل و انفعالات هفته پایانی دور رفت به گونه‌ای رقم خورد که حتی پیروزی برابر نفت هم سبزپوشان اصفهانی را به نیمه بالایی جدول بازنگرداند و حالا که آنها باید نیم‌فصل دوم را از نیمه پایینی شروع کنند، محکوم به آنند تا هر سه امتیاز این دیدار خانگی را به حساب خود واریز نمایند، به خصوص که میهمان آنها تیمی است که در ۶۰ درصد از دیدارهای خود در نیم‌فصل نخست بازنده از زمین خارج شده است.

جالب آنکه ذوب‌آهن دور برگشت لیگ شانزدهم را هم با میزبانی از سیاه‌جامگان شروع کرد. به عبارت دیگر، تیم اصفهانی برای دومین سال متوالی نیم‌فصل دوم لیگ برتر را با دیدار خانگی برابر این حریف مشهدی آغاز می‌کند، با این تفاوت که ذوب‌آهن پارسال در ورزشگاه اختصاصی خود در فولادشهر به مصاف سیاه‌جامگان رفت اما امسال در ورزشگاه نقش‌جهان از میهمان مشهدی پذیرایی خواهد کرد. آن مسابقه که بیست‌ و چهارم دی‌ ماه ۹۵ برگزار شد، با برتری یک بر صفر ذوب‌آهن به پایان رسید. اگر این اتفاق یعنی پیروزی ذوب‌آهن در بازی پیش روی دو تیم هم تکرار شود ممکن است به بازگشت سبزپوشان اصفهانی به نیمه بالایی جدول بینجامد. در مقابل، هر نتیجه‌ای جز پیروزی ذوب‌آهن می‌تواند منجر به ایجاد شرایطی شبه‌بحرانی برای میزبان اصفهانی شود.

در این فاصله البته ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان یک بار دیگر در هفته نخست لیگ هفدهم به مصاف هم رفتند. در آن مسابقه، تیم اصفهانی ابتدا با یک گل به خودی از حریف عقب افتاد، در ادامه کار را به تساوی کشاند، سپس از میزبانش پیش افتاد و در نهایت در آخرین دقیقه از دیدار، به تقسیم امتیازات بازی تن داد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

ذوب‌آهن: محمدرشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، علی حمام، محمد ستاری، گئورگی ولژیانی، حمید بوحمدان، سیدمحمدرضا حسینی، مهدی رجب‌زاده، مرتضی تبریزی و استنلی سوآرز

سیاه‌جامگان: محمدحسن عین‌افشار، محسن آقایی، وحید عسگری، سجاد دانا باغکی، پیام ملکیان، مصطفی احمدی، امیرحسین صالحی، حسین بادامکی، محمدمهدی عسگری، امیرمحمد پناهی و روح‌الله سیف‌الهی

کد خبر 332630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.