مستاجران مناطق زلزله‌زده تسهیلات اجاره و اثاثیه می‌گیرند

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با تاکید بر اینکه به مستاجران مناطق زلزله‌زده کانکس برای اسکان موقت داده نمی‌شود، گفت: طبق مصوبه دولت اسکان موقت به منازل تعمیری زلزله‌زدگان داده نمی‌شود و تنها مالکان منازل صددرصد تخریبی کانکس می‌گیرند.

غلامحسین خانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نامه‌ای مبنی بر تحویل کانکس تنها به مالکین خانه‌های تخریب شده مناطق زلزله زده، اظهار کرد: مالکین و مستاجرانی که منازل‌شان ۱۰۰ درصد تخریب شده مشمول اسکان موقت و تسهیلات می شود اما برای مستاجر باید محلی باشد که کانکس تحویل داده شود.

وی افزود: مطابق مصوبه و تصمیم دولت تسهیلات و اجاره‌بها به مستاجران مناق زلزله زده داده می‌شود تا در هر نقطه‌ای که تمایل داشت، مستقر شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان در پاسخ به این سوال که مستاجران مناطق زلزله زده چرا باید در شهر دیگری غیر سرپل ذهاب اسکان یابند، گفت: در شهر سرپل ذهاب ۹۶۰۰ واحد تجاری و مسکونی تعمیری وجود دارد و مستاجران نمی‌توانند در در خیابان و پارک های شهری ۴۰ هزار نفری کانکس بزنند.

وی افزود: مالکان مناطق زلزله‌زده در خانه خود که تخریب شده می‌تواند کانکس بزند اما مستاجر زمین و محلی برای استقرار خود ندارد.

خانی تاکید کرد: اسکان موقت تنها به خانه های ۱۰۰ درصدی تخریبی داده می‌شود و به منازل تعمیری اسکان موقت تعلق نمی‌گیرد و در حال حاضر زلزله‌زدگان در چادر اسکان دارند.

وی اظهار کرد: زلزله‌زدگانی که خانه‌های تعمیری دارند با معرفی به بانک تسهیلاتی برای تعمیر دریافت می کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان در پاسخ به این سوال که در هوای سرد زلزله‌زدگان در چادر با مشکل مواجه نمی‌شوند، گفت: سرپل ذهاب به عنوان منطقه‌ای گرم تنها شب‌های سردی دارد و طبق مصوبه دولت اسکان موقت به منازل تعمیری داده نمی‌شود و تنها منازل ۱۰۰ درصد تخریبی مشمول کانکس می‌شود.

وی افزود: در ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، مالکان و مستاجران در حال شناسایی هستند و به مستاجران خانه‌های صد درصد تخریبی ۱۰ میلیون تومان وام اثاثیه، ۲ میلیون تومان وام بلاعوض اثاثیه و همچنین پنج میلیون تومان بابت اجاره‌بها پرداخت می شود تا در شهر مورد نظر خود اسکان یابند.

خانب افزود: مطابق برآوردهای صورت گرفته ۳۵۰۰ واحد مسکونی در سرپل ذهاب تخریب ۱۰۰ درصد شدند و ۱۱۰۰ کانکس نیز در این شهر تحویل و یا مونتاژ می‌شود و قرار است طی دو ماه آینده بقیه کانکس‌ها از سوی فولاد مبارکه تحویل داده شود همچنین مردم اصفهان و ارتش نیز بقیه کانکس‌ها را تامین می‌کنند.

کد خبر 332578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.