تاسیس ۶ اقامتگاه بومگردی در غرب استان

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از موافقت با تاسیس ۱۸ اقامتگاه بومگردی جدید در پهنه استان اصفهان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ اقامتگاه بومگردی جدید در غرب استان اصفهان تاسیس می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری صبح امروز ۲۸ آذرماه در هفدهمین نشست کمیته فنی اقامتگاه های بومگردی استان که با موضوع بررسی پرونده درخواست های تاسیس اقامتگاه های بومگردی تشکیل شد، اظهار کرد: از مجموع درخواست های ارائه شده به هفدهمین کمیته فنی اقامتگاه های بومگردی استان، ۱۸ درخواست با اکثریت آراء به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به سیاست اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در راستای حمایت از توسعه گردشگری در غرب استان، ۶ مجوز صادر شده مربوط به غرب استان و شامل شهرستان چادگان، روستاهای این شهرستان به ویژه روستای مشهد کاوه و شهرستان گلپایگان است.

همچنین حمید امینی معاون سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان درباره تصمیمات اتخاذ شده در این نشست گفت: دو مجوز برای تاسیس اقامتگاه بومگردی در محور تاریخی آتشگاه اصفهان و بافت تاریخی کاشان صادر شد.

وی افزود: در این نشست مجوزهایی برای تاسیس اقامتگاه بومگردی در شهرستان های سمیرم، دهاقان، روستای هونجان از توابع شهرضا، خوروبیابانک، نطنز و نائین صادر شد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از صدور مجوز یک کمپ عشایری در محور شهرضا به سمت شیراز در جنوب استان اصفهان خبر داد و گفت: استان اصفهان اکنون از استان های پیشرو در امر صدور مجوز تاسیس کمپ های عشایری در کشور است./

کد خبر 332574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.