۳ دی ماه؛ زمان رسیدگی به پرونده موسوم به دکل نفتی

وکیل‌مدافع یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی از تعیین وقت رسیدگی به این پرونده در تاریخ سوم دی ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی گفت: پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه، شعبه ۱۰۶۳ مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی، سوم دی ماه را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرده است. وی با اشاره به اینکه مهاجرانی جزو متهمان این پرونده نیست، گفت: امیدوارم هرچه زودتر قرار منع تعقیب برای مهاجرانی صادر شود؛ چرا که اتهامی متوجه وی نیست.

علیزاده‌طباطبایی با بیان اینکه پرونده دکل نفتی ۵ متهم دارد، گفت: اتهام برخی از متهمان «تحصیل مال نامشروع» و برخی دیگر «خیانت در امانت» عنوان شده است. وی یادآور شد که وکیل‌مدافع یکی از متهمان این پرونده است و موکلش واسطه خرید دکل بوده است.

به گزارش ایمنا، موضوع گم شدن دکل ۷۸ میلیون دلاری «فورچونا» پس از آن به‌طور رسمی رسانه‌ای شد که علی لاریجانی رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون انرژی مجلس دستور بررسی موضوع مفقود شدن دکل نفتی متعلق به ایران را داد.

پس از اعلام این موضوع توسط یکی از نماینده‌های مجلس، اوایل تیر سال‌ ۱۳۹۴، وزیر نفت هم در این رابطه گفت: «موضوع مفقود شدن دکل نفتی متعلق به ایران واقعیت دارد و با پیگیری و شکایت ما پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است.»

بر اساس آنچه در خبرها آمده است، این دکل توسط شرکت «تاسیسات دریایی ایران» خریداری شده بود و بر همین اساس کمیسیون انرژی مجلس هم طرح تحقیق و تفحص از این شرکت را کلید زد و برای دو تن از مدیران عامل سابق این شرکت پرونده قضایی تشکیل شد. پس از آن بود که رستم قاسمی وزیر سابق نفت با بیان اینکه دکل حفاری خودکار نیست که گم شود، گفته بود: «این موضوع ارتباطی با وزارت نفت ندارد و اگر کسی در جریان خرید این دکل یا موارد دیگر در شرکت تاسیسات دریایی تخلف کرده است، دستگاه قضا قاطعانه و با سرعت رسیدگی کند».

کد خبر 332315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.