نیروگاه خورشیدی غرب استان در چادگان احداث می شود

چادگان- معاون فرماندار چادگان گفت: با مشارکت شرکت توسعه عمران چادگان نیروگاه خورشیدی غرب استان در این شهرستان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، کورش موگوئی در  نشست بررسی احداث نیروگاه خورشیدی غرب استان اصفهان، اظهار کرد: رایزنی برای احداث نیروگاه خورشیدی غرب استان در شهرستان چادگان از اقداماتی است که شرکت توسعه عمران شهرستان انجام خواهد داد.

وی افزود: شرکت توسعه عمران چادگان از سال گذشته در شهرستان فعالیت‌های عمرانی خود را به عنوان یکی از بازوهای قدرتمند شروع کرده است.

موگویی گفت: طبق تاکید استان همه ارگان ها و نهادهای شهرستان  باید تعامل سازنده ای با این شرکت داشته باشند.

حسین اسماعیلی مدیر عامل شرکت توسعه شهرستان چادگان نیز در این نشست گفت: کارگروهی برای پیگیری و رایزنی جهت تولید برق خورشیدی در چادگان تشکیل شده است.

وی  با بیان اینکه این نیروگاه در زمینی به مساحت پنج هکتار احداث خواهد شد، افزود: هزینه تولید ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلووات برق حدود ۲ میلیارد تومان است.

اسماعیلی  با اشاره به این که برق تولیدی این نیروگاه مشکل زیست محیطی ندارد، افزود: بازدهی این طرح حدود چهار سال طول می‌کشد و نزدیک به هشت نفر اشتغال‌زایی داشته و برق یک هزار خانوار را تامین می‌کند.

مجتبی یادگاری رئیس اداره برق شهرستان چادگان با قدردانی از شرکت توسعه عمران برق شهرستان با توجه به اهمیت فراوان کاهش آلایندگی، نهایت همکاری و تعامل را در اجرای این طرح خواهد داشت.

وی افزود: طرح احداث یک نیروگاه یک مگاواتی با حدود چهار میلیارد تومان دارای درآمد سالیانه ۸۳۰ میلیون تومان است؛ در این رابطه نظرات و طرح کارشناسی انجام شده است و رقابتی نیز وجود ندارد و مهم ترین بحث یک مکان خوب نزدیک شبکه‌های موجود است.

به گزارش ایمنا؛ در این جلسه مقرر شد تا پایان ماه جاری زمین مناسب توسط کارشناسان منابع طبیعی و اداره برق جانمایی شود تا این شرکت نسبت به اخذ مجوزات و سایر مراحل قانونی اقدام کند./

کد خبر 332300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.