مسوولان در رسیدگی به وضعیت کشاورزان بیش از پیش احساس مسؤولیت کنند

نطنز-امام جمعه بادرود گفت : جای مسوولان سازمان مدیریت بحران کشور و استان اصفهان برای رسیدگی به وضعیت سخت باغداران و کشاورزان بابت سرمازدگی محصولات باغی خالی است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان  نطنز؛حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به انواع ایمان، اظهار کرد: چه بسا انسان های علامه و دانشمندی که با تکیه بر ایمان لسانی و عقلی خود نتوانستند در مواقع بحرانی از سقوط جلوگیری کنند.

 قاسمی افزود: آن چیزی که می تواند جلوی طغیان غرایز را بگیرد و از انسان در برابر ناملایمات حراست کند همان ایمان عاطفی و عمیق است که بر دل و جان انسان رسوخ و نفوذ می کند.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره انار بادرود، تصریح کرد: تمامی این جشنواره ها فقط و فقط به خاطر همت های والای کشاورزان و باغداران برگزار می شود و امسال هم به مانند سال های قبل و برخلاف میل باطنی، کشاورزان در این جشنواره شرکت کردند.

خطیب جمعه بادرود گفت: به طور حتم برگزاری این جشنواره برای رسیدن به یک اهدافی خاص که مربوط به نام جشنواره است برگزار می شود و مسئولان در کنار مطرح کردن خواسته هایی هم چون ترویج صنعت گردشگری و حضور گردشگران تاریخی و مذهبی در منطقه، نیازهای کشاورزان زحمت کش را نیز تامین کنند.

وی به سرمازدگی زودهنگام باغ های انار شهر بادرود و روستاهای اطراف در سال گذشته اشاره و بیان کرد: امروزه جای خالی مسئولان در سازمان مدیریت بحران کشور و حتی مسئولان استانی برای بررسی وضعیت باغ های انار در منطقه خالی است تا ببینند زحمت های چندین ساله کشاورزان چگونه نابود شده است.

امام جمعه بادرود ادامه داد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و جبران سرمازدگی بر اساس صندوق بیمه کشاورزی کم ترین اقدامی است که می تواند کشاورزان را به ادامه راه امیدوار کند.

وی به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: وحدت و هماهنگی بین اقشار مختلف مردم و مسئولان یکی از برنامه های مهم و استراتژیک در دین مبین اسلام است و حضرت محمد (ص) در همان روزهای اولیه طلوع اسلام با تاکید بر لزوم ایجاد وحدت، توانست پایه های دین خدا را مستحکم تر کند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: امام خمینی (ره) نیز برای خنثی کردن طرح های دشمن در کشور لزوم وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو قطب مهم علمی و فرهنگی در کشور را مطرح کردند و امروزه نیز برای مقابله بهتر و منسجم تر با توطئه ها، بهتر عملیاتی شدن شعارها در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت است.

وی از تلاش های نماینده برای بررسی مسائل و مشکلات شهرستان با حضور مقامات کشوری و استانی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در سفرهای مسئولان ارشد کشوری و استانی به شهرستان مسائل و مشکلات متعدد شهر بادرود و روستاهای بخش نیز به جد مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

امام جمعه بادرود به تصمیم رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس اشاره کرد و با بیان این که این یک اقدام سخیف و رذیلانه است، خاطر نشان کرد: اقدام آمریکایی ها نتیجه عجز و ناتوانی آن ها در برابر عدالتخواهی ها و آزادگی ها در منطقه است و به فرموده رهبر معظم انقلاب آن ها هرگز در این راه کاری از پیش نخواهند برد و فلسطین هم از دست آن ها آزاد خواهد شد.

کد خبر 332206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.