تحفّظ ایران در موضوع عدم شناسایی رژیم صهیونیستی در نشست استانبول اعلام شد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخی بندهای اسناد منتشره در نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول که به نوعی متضمن شناسایی رژیم صهیونیستی تلقی می‌شد اعلام تحفّظ کرد.

به گزارش ایمنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اسناد مصوب در اجلاس وزرای خارجه و نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه با موضوع قدس شریف گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از حقوق لاینفک مردم فلسطین، اعلام کرد حمایت از قطعنامه مصوب در نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی و اعلامیه پایانی نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه با موضوع قدس شریف، به هیچ وجه به منزله شناسایی رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی ایران نمی باشد.

قاسمی افزود: تحفّظ جمهوری اسلامی ایران در موضوع عدم شناسایی رژیم صهیونیستی در جریان نشست استانبول نیز اعلام و به صورت رسمی و مکتوب در اختیار دبیرخانه اجلاس قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، ترکیه به عنوان رئیس دوره ای سازمان کنفرانس اسلامی رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و در اجلاس اخیر سازمان ملل نیز بر خلاف ادعاهای پیشین خود حاضر به طرح موضوع قطع روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل نشد. برخی دیگر از کشورهای عربی نیز اگرچه به ظاهر با اسرائیل رابطه دیپلماتیک ندارند اما به صورت پنهانی به برقراری ارتباط با آن پرداخته اند و  به اسلام و آرمان مردم مظلوم فلسطین خیانت می‌کنند.

به همین دلیل نشست فوق‌العاده رهبران و نمایندگان کشورهای اسلامی، که در استانبول برگزار شد، در بیانیه پایانی خود تنها خواهان آن شد تا کشورهای عضو سازمان همکاری‌ها علیه «دولت‌ها، مقام‌ها، مجالس، شرکت‌ها و اشخاصی که الحاق قدس شریف به اسرائیل را به رسمیت بشناسند» از «وضع محدودیت‌های اقتصادی و سیاسی» استفاده کنند و در آن خبری از قطع هماهنگ و سراسری روابط سیاسی کشورهای اسلامی با اسرائیل نبود. 

کد خبر 332187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.