شکاف نسل‌ها در خانواده‌های امروزی مشهود است/کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند بانک اطلاعاتی

لنجان_شهردار زرین شهر گفت: انجمن های محلی نیز با توجه به کارکردهای ذاتی خود می توانند در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تقش بسزایی را ایفا کنند لذا باید با استفاده از ظرفیت های مختلف وضعیت موجود شهر را بررسی، چالش ها را مشخص و برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان با اشاره به نقش موثر مدیریت شهری در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: همواره یکی از دغدغه های مدیریت های شهری، چالش های ناشی از آسیب های شهری و تنوع و افزایش آن و تاثیر آن در بی نظمی اجتماعی و برهم زدن سلامت اجتماعی شهر و شهروندان بوده است.

وی افزود: ما در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم بر این باور است که باید زرین شهر به شهری فرهنگی و دانش‌بنیان تبدیل شود از این رو در راستای ارتقای شهرداری زرین شهر از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی مبدل شود از این رو توسعه فضاهای فرهنگی و اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی در اولویت فعالیت های این مجموعه قرار گرفته است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: شهرداری زرین شهر با نگاه علمی به آسیب‌های شهری در تلاش است با استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی به مدیریت آسیب‌های اجتماعی در این شهر بپردازد اما باید توجه داشت که مدیریت آسیب‌های اجتماعی جزء وظایف ذاتی شهرداری نبوده اما در راستای ایجاد شهری پر نشاط شهرداری شهرداری زرین شهر نگاه ویژه‌ای به مدیریت آسیب‌های اجتماعی در این شهر دارد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت رفع آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مجموعه مدیریت شهری در کنار هم افزایی و امکانات دیگر دستگاه ها امکانپذیر خواهد بود.

محمدی اضافه کرد: از آنجایی که ذهن یا فرهنگ انسان ها هدایت کننده و شکل دهندۀ رفتارها و کنش های اجتماعی روزمرۀ ماست، بنابراین در صورت وجود رفتارهای ناپسند و یا ناهنجار مانند عدم رعایت قوانین رانندگی و حتی مسائل بسیار حادتر مانند انحرافات از جمله اعتیاد، بهترین و آسان ترین راه برای تغییر در اینگونه رفتارهای اجتماعی افراد، استفاده از فضاهای فرهنگی شهری مانند سینماها، تئاترها، پارکها، فرهنگسراها، کتابخانه ها، نمایشگاه های مختلف و کلاس های آموزشی و ...است.

وی با اشاره به اهمیت نیازسنجی در محلات و برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی، عنوان کرد: بی شک انجمن های محلی نیز با توجه به کارکردهای ذاتی خود می توانند در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تقش بسزایی را ایفا کنند لذا باید با استفاده از ظرفیت های مختلف وضعیت موجود شهر را بررسی، چالش ها را مشخص و برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه ریزی کنیم.

شهردار زرین شهر بیان کرد:از سوی دیگر نباید فراموش کرد بیشتر مشکلات ما از آنجا سرچشمه می‌گیرد که آموزش کافی برای هیچ موضوعی به فرزندان خود نمی‌دهیم و به نوعی فاصله میان نسل‌ها زیاد شده که باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم اوقات فراغت فرزندان خود را غنی‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا فرهنگسرای شهرداری زرین شهر با هدف پاسداشت و تقویت بنیان‌های معنوی، ‌فرهنگی، هنری، تاریخی و بومی و ترویج فرهنگ اخلاق‌مداری و شکوفایی توان و استعدادهای نو پا فعالیت خود را با قوت هرچه بیشتر آغاز کرده است.

محمدی تاکید کرد: این فرهنگسرا با ترسیم سند راهبردی، اهداف خود را به سمت تحقق آرمان‌ها و شناخت فرصت‌ها و تهدیدها سوق داده تا بتواند در راستای غنی‌سازی و آموزش جوانان و نوجوان زرین شهر گام بردارد.

وی متذکر شد: در حال حاضر بسیاری از جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر در زرین شهر فعالیت می‌کنند که در صورت حمایت و جهت‌دهی آنها، به هنرمندانی ارزشی تبدیل می‌شوند و مطمئنا آسیب‌های اجتماعی نیز رو به کاهش می‌رود.

کد خبر 332066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.