دو فناوری شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رونمایی شد

دو فناوری ساخته شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان توسط دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، "بازوی دریایی، پکینگ" فناوری شرکت آروین آفاق پارسیان است که در این نمایشگاه رونمایی شد.

این فناوری یکی از مهمترین  تجهیزات استراتژیک صنعت نفت، گاز و پتروشیمی جهت انتقال میعانات، گاز و مشتقات نفتی و محصولات مایع پتروشیمی به کشتی‌های نفت‌کش یا کشتی‌های تانکر شیمیایی با دبی و فشار بالا، انواع ویسکوزیته با خورندگی بالا و رنج دمایی ۹۴- تا ۳۲۰ +  است.

این تجهیزات با داشتن سازه فلزی عظیم به ارتفاع تقریبی ۴۰ متر و درجات آزادی بالا، وظیفه بارگیری سریع کشتی‌های سنگین را بر عهده دارد، همچنین در طراحی این محصول، پارامترهای پیچیده فنی نظیر rate  بارگیری کشتی، شرایط باد و نوسانات کشتی زلزله و امکان جداسازی سریع بازو از کشتی در هنگام خطر باید لحاظ شود.

همچنین "اتاقک واقعیت مجازی با قابلیت دو درجه آزادی پیچ و رول کامل"، فناوری شرکت پایا هیدرولیک جم بود که در این نمایشگاه رونمایی شد.

این اتاقک، یک ماشین شبیه‌ساز حرکت توام با شبیه‌سازی کنترل شده نرم افزار (واقعیت مجازی) با قابلیت کنترل شده و دقیق برای اعمال حرکت‌های دورانی کامل حول دو محور پیچ و رول است.

در این ماشین کاربر با سوار شدن بر روی صندلی نصب شده در اتاقک شبیه‌سازی و بستن کمربند ایمنی، با بکارگیری عینک‌های واقیت مجازی، خود را از طرق بصری در فضای شبیه‌سازی قرار می‌دهد و با اعمال سیگنال‌های حرکتی ناشی از فشار شاسی‌ها و تغییر مکان و سرعت حرکت جویستیک به نرم‌افزار و به دنبال آن به عمل‌گرهای مربوطه، فرمان ارسال می‌کند که موجب چرخش حول محورها با سرعت و شتاب برنامه‌ریزی شده می‌شود.

در دومین روز هفته ملی پژوهش و فناوری و در مراسم گشایش هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از ۶۴ دستاورد پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی شد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته است. این سازمان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور، تلاش می‌کند تا با ایجاد بستری مناسب برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه لازم را برای تجاری‌سازی دستاوردهای آن ها و جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم آورد.

در حال حاضر بیش از ۴۸۰ شرکت و واحد فناور در این شهرک مسغول به فعالیت هستند.

کد خبر 332003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.