قدس خط قرمز ماست

اردوغان در سخنرانی‌اش در نشست سران و مسئولان رده بالای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، با تأکید بر اینکه اسرائیل دولتی تروریستی است و آنچه با فلسطینیان می کند «گرگ با گوسفندان» نمی کند، گفت: «قدس خط قرمز ماست».

به گزارش ایمنا، سخنرانی افتتاحیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست سران و مسئولان رده بالای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با انتقاد شدید از اسرائیل همراه بود. اردوغان در سخنرانی‌اش اسرائیل را دولتی تروریستی خواند که آنچه با فلسطینیان می کند «گرگ با گوسفندان» نمی کند. او گفت که «قدس خط قرمز ماست». او در عین حال به موضوع سوریه هم پرداخت و "ی پ گ" گروه مسلح کرد موسوم به یگان های مدافع خلق، را با اسرائیل مقایسه و از سیاست آمریکا انتقاد کرد که به گفته او چهار هزار تریلی سلاح برای این گروه فرستاده است. پس از اردوغان، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سخنرانی پرداخت.

به گزارش ایمنا، در این نشست اضطراری سران و مقامات کشورهای اسلامی از جمله آقای روحانی ، رئیس جمهور ، آخرین تحولات قدس شریف را بررسی و در قبال تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موضعگیری می کنند. پیش از نشست سران ، وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این خصوص گفتگو و تبادل نظر کردند. 

حجت الاسلام حسن روحانی قبل از سفر به ترکیه، در تشریح برنامه ها و اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت رییس جمهور محترم ترکیه که ریاست سازمان همکاری اسلامی را نیز برعهده دارد و برای شرکت در نشست اضطراری سران عضو سازمان همکاری اسلامی انجام می گیرد. رییس جمهور افزود: حادثه‌ای که امروز با آن مواجه هستیم بسیار اهمیت دارد. قدس و بیت‌المقدس سرزمین و شهری است که برای ما مسلمان‌ها و همچنین برای مسیحیان و یهودیان شهر مهم و مقدسی است.

کد خبر 331989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.