تاثیر منفی افزایش عوارض خروج از کشور بر تجارت و صادرات/وضعیت مالی دولت بد است

مسئول کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه طرح افزایش تعرفه عوارض خروج از کشور نشان دهنده وضعیت بد مالی دولت است، گفت: بدون شک موضوع افزایش هزینه عوارض خروج از کشور و حامل های انرژی بر موضوع تجارت و صادرات کشور تاثیر منفی خواهد بود.

حمیدرضا مومنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۹۷ و تاثیر آن بر امر تجارت و صادرات کشورمان، اظهار داشت: اینکه دولت مباحث و اتفاقات جدید را بدون برنامه و مدیریت رقم می زند ایراد دارد؛ متاسفانه دولت همچنان نتوانسته از بخش خصوصی به عنوان مشاوره استفاده کند و تامین بودجه های خود را به اشکال و عناوین مختلف تعریف می کنند که در نهایت کشور دچار مشکل می شود.

وی با اشاره به یارانه ها و افزایش حامل های انرژی که قرار بود بخشی از آن را در قابل کمک به بخش تولید تزریق شود، بیان داشت: متاسفانه با وجود افزایش قیمت حامل های انرژی رقمی به بخش تولید داده نشد و در نهایت موجب کوتاه شدن دست تولیدکنندگان از بازارهای بین المللی شد.

افزایش تعرفه عوارض خروج نشان از وضعیت بد مالی دولت است

مسئول کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی اصفهان افزایش تعرفه عوارض خروج از کشور را نشان دهنده وضعیت بد مالی دولت دانست و افزود: دولت برای جبران هزینه های خود به بهانه های مختلف ورود پیدا می کند.

وی تاکیدکرد: ارتقا گردشگری به این معنا نیست که از مردم خودمان مبالغی را تحت عنوان بهبود زیرساخت های گردشگری دریافت کنیم.

مومنی تصریح کرد: ما باید در کشورمان بستر لازم را فراهم کنیم تا گردشگر خارجی احساس آرامش و امنیت کند و دسترسی آسان به منابع داخلی ما داشته باشد تا با بهره گرفتن از فرصت ها و ظرفیت های ما، در نهایت سبب اشتغالزایی و ورود ارز به کشور شود.

افزایش عوارض خروج از کشور نسخه توسعه گردشگری نیست

وی با اعتقاد بر اینکه نسخه افزایش عوارض خروج از کشور برای گردشگری در هیچ کجای دنیا اتفاق نیفتاده است، به گردشگری کشور ترکیه اشاره کرد و بیان داشت: ترکیه با ایجاد زیرساخت های لازم شرایط لازم را برای جذب گردشگر از سراسر دنیا فراهم کرده است و در نهایت به تکمیل بقیه زیرساخت های پرداخته است.

مسئول کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی اصفهان افزود: ما باید فرصت توسعه زیرساخت ها را برای جذب گردشگر فراهم کنیم نه اینکه با گرفتن پول از جیب مردم به بهانه توسعه گردشگری راهگشای این صنعت باشیم.

افزایش عوارض خروج از کشور هزینه صادرات را بالا می برد

وی با اشاره به اینکه یک صادرکننده برای بازاریابی خود مجبور به سفرهای زیادی به خارج از کشور است، بیان داشت: بدون شک موضوع افزایش هزینه عوارض خروج از کشور و حامل های انرژی بر موضوع تجارت و صادرات کشور تاثیر منفی خواهد بود.

مومنی با بیان اینکه با توجیه ایجاد زیرساخت های لازم در گردشگری از طریق افزایش تعرفه عوارض خروج از کشور ما هزینه های صادرات و صادرکنندگان را در کشور بالا خواهیم برد، تاکید کرد: این اتفاق در بازارهای بین المللی ما تاثیرگذار خواهد بود و در نهایت سبب افت حضور ما در این بازارها خواهد شد.

وی افزود: یک صادرکنندگان احتمال دارد در طول سال بین ۱۵ تا ۲۰ مرتبه به دلایل مختلف از جمله بازاریابی و یا حضور در نمایشگاه ها از کشور خارج شود، که این هزینه های اضافه را مجبور است بر روی دیگر هزینه ها و خدمات خود پوشش دهد که می تواند موجب افت صادرات و ارزآوری کشور شود.

افزایش عوارض خروج از کشور و تاثیر منفی بر تجارت بین الملل  

مسئول کمیته توسعه صادرات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: علیرغم افزایش هزینه ها در بخش های مختلف متاسفانه زیرساخت های لازم ایجاد نشده است که این خود می تواند نگران کننده باشد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش عوارض خروج از کشور تاثیر منفی بر تجارت ما خواهد گذاشت، بیان داشت: ما به دنبال تغییر نگاه دولتمردان در زمینه بهبود تسهیلات بانکی و خدمات بودیم و در همین شرایط سخت بخش خصوصی به کار خود ادامه می دهد اما یکی سری طرح های بدون مطالعه توسط دولت می تواند موجب فشار بر بخش خصوصی شود و در تجارت بین الملل ما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

کد خبر 331975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.