احداث ۲ مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اصفهان

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های شهرداری اصفهان گفت: ۲ مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مناطق ۱۰ و ۱۲ شهرداری اصفهان در دست احداث است.

مسعود مهدویان فر درگفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند که گاه عواملی چون طلاق، فوت، اعتیاد همسر، از کارافتادگی همسر و غیره، موجب آسیب‌پذیری این طیف وسیع از جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ لایحه برنامه راهبردی آموزش توانمند سازی و افزایش مشارکت زنان سرپرست خانوار به شورای اسلامی شهر اصفهان ارسال و تصویب شد، افزود: طبق این لایحه شهرداری اصفهان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در دستور کار خود قرار داد.

مدیر اموراجتماعی و مشارکت های شهرداری اصفهان عنوان کرد: طبق سرشماری سال گذشته، ۸۷ هزار زن سرپرست خانواده در اصفهان شناسایی شده اند که توانمند سازی این بانوان در ۴ بُعد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روانی انجام می شود.

مهدویان فرگفت: از همین رو بازارچه های عرضه محصولات زنان سرپرست خانواده با عنوان بازارچه های "طعم مهربانی" در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در حال احداث و ظرف یک ماه آینده تکمیل می شود، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی مرکز توانمند سازی بانوان در منطقه ۱۲ نیز در دست اجراست و سال آینده تکمیل می شود.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مراکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار درصدد هستند تا مشکلات این زنان  رفع و سلامت اجتماعی این افراد ارتقا یابد.

کد خبر 331772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.