احتمال افزایش ۱۵ درصدی نرخ انار و هندوانه شب یلدا/سردخانه‌ها قیمت‌ها را بالا می‌برند

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با انتقاد از فروش برخی اقلام میوه در سردخانه ها، گفت: تا چند روز آینده ممکن است برخی از اقلام میوه ها همچون انار، هندوانه، آناناس و نارگیل که تقاضای بیشتری برای شب یلدا دارند بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شوند.

ناصر اطرج در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت بازار میوه با نزدیک شدن به شب یلدا، اظهار داشت: در حال حاضر بازار میوه شرایط خوبی دارد و قیمت ها نسبت به هفته های گذشته افزایش چندانی نداشته است.

وی بیان داشت: اگر تا هفته آینده اتفاق خاصی در کشور رخ ندهد و شرایط جوی ثابت باشد قیمت ها برای شب یلدا تغییر چندانی نخواهد کرد اما در صورت بروز هر مشکلی، بازار تحت تاثیر قرار گیرد.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با اشاره به وقوع سرمازدگی در برخی از مناطق جنوبی کشور، گفت: در صورت تداوم این شرایط بازار میوه و تره بار شاهد افزایش قیمت خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمبود میوه در بازار نداریم، افزود: احتمال دارد تا چند روز آینده برخی از میوه ها همچون انار، هندوانه، آناناس و نارگیل که تقاضای بیشتری برای شب یلدا دارند بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شوند.

اطرج  با انتقاد از فروش بار در سردخانه ها و خرید مغازه داران از آنها، گفت: در حال حاضر قیمت میوه در سردخانه ها اندکی بیشتر از میدان میوه و تره بار است و برخی از بارها همچون انار خارج از سیستم و بدون فاکتور به مغازه دار می فروشند که این موضوع سبب افزایش قیمت بار در میدان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی اصناف موظف به پیگیری و نظارت بر این موضوع است و باید بار سردخانه ها ابتدا در میدان میوه و تره بار وارد و بعد از قیمت گذاری از آنجا توزیع شود، بیان داشت: احتمال گرانی انار و هندوانه وجود دارد چرا که سردخانه ها قیمت این دو محصول را بالاتر از میدان میوه و تره بار تعیین کرده اند.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان افزود: در حال حاضر قیمت انار مرغوب در میدان میوه و تره بار ۶ هزار تومان است که همین محصول در سردخانه ها تا نرخ ۷ هزار تومان فروخته می شود همچنین نرخ هندوانه در میدان میوه و تره بار بین ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.

وی در خصوص بازار مرکبات نیز گفت: کمبودی در تامین پرتقال و نارنگی نداریم و نرخ آنها از ثبات نسبی در بازار برخوردار است.

کد خبر 331739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.