٧٥ درصد کشفیات جهانی تریاک ٦١ درصد مرفین و ۱۷ درصد هروئین توسط ایران

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: به طور میانگین ٧٥ درصد کشفیات جهانی تریاک، ٦١ درصد کشفیات جهانی مرفین و ١٧ درصد کشفیات هروئین توسط ایران انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایرنا،  سردار علی مویدی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نشست گروه کارشناسی همکاری های مرزی در چارچوب ابتکار میثاق که با حضور هیات های نمایندگی بیش از ٣٠ کشور و سازمان منطقه ای و بین المللی در تهران برگزار شده، این مطلب را بیان کرد و افزود: همچنین بیشترین کیس های کشف پیش سازهای شیمیایی موادمخدر توسط جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد.
هیچ نوع نقشه راه یا برنامه اقدام عملی برای توقف کشت و تولید موادمخدر در افغانستان نیست

وی تصریح کرد: هدف اصلی میثاق پاریس جلوگیری از قاچاق موادمخدر افغانستان تعریف شده است در حالی که هیچ نوع نقشه راه یا برنامه اقدام عملی برای توقف کشت و تولید موادمخدر در افغانستان پیش بینی نشده است.
مویدی افزود: اگر چنین چیزی وجود دارد اثر آن در میدان عمل دیده نمی شود.
وی اضافه کرد: عامل دیگری که باعث کاهش کشت و تولید موادمخدر می شود نبود تقاضا و بازار سودآور است پس باید در کشورهای مقصد برنامه کاهش تقاضا به شکلی تدوین و اجرا شود که انگیزه ای برای سوداگران مرگ باقی نگذارد.
وی در ادامه اظهار داشت: در ایران در راه مبارزه با موادمخدر تاکنون چهار هزار شهید و ١٢ هزار جانباز تقدیم انقلاب شده است که به همین دلیل یاد آنها را گرامی می داریم.
مویدی ادامه داد: آنچه که راجع به کشف خشخاش در افغانستان است نگران کننده است و تصویری که از این موضوع وجود دارد این است که افزایش کشت و تولید این منطقه را درنوردیده و به اروپا و ماورای آن نیز خواهد رسید.
نشست گروه کارشناسی همکاری های مرزی در چارچوب ابتکار میثاق با حضور هیات های نمایندگی بیش از ٣٠ کشور و سازمان منطقه ای و بین المللی امروز دوشنبه در محل هتل هما تهران به مدت دو روز و با سخنرانی سردار علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر و خانم ماری آن منیر هماهنگ کننده میثاق پاریس از دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد برگزار می شود.
در این نشست دو روزه درباره اطلاعات به روز پیرامون آخرین روندها و الگوها در تولید، قاچاق و تقاضای مواد افیونی، استفاده از روش های ویژه بازرسی از جمله روش های حمل و تحویل تحت نظارت و نقش مراکز همکاری نیروی انتظامی منطقه ای و بین المللی در حمایت و تسهیل همکاری های بین مرزی بحث و تبادل نظر می شود.

کد خبر 331639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.