ایجاد مدیریت واحد در حوزه سرمایه گذاری/ خلاءهای قانونی در مسیر سرمایه گذاران رفع می شود

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان گفت:شهردار اصفهان و دیگر مدیران شهری اعتقاد دارند که مدیریت واحدی در حوزه سرمایه گذاری  دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام رییسی در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» اظهارکرد: توسعه به معنای دسترسی بهتر شهروندان یک شهر و یا کشور به بهداشت، امکانات رفاهی، آموزشی و غیره است همچنین توسعه باعث افزایش کیفیت زندگی افراد نسبت به گذشته می شود.

 وی افزود: همچنین توسعه دارای ابعاد مختلفی فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و غیره است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مشارکت به معنای این است که شهروندان بتوانند در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند، ادامه داد: شهروندان در کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه مشارکت بی نظیر و ارزشمندی داشتند همچنین شهروندان اصفهان در طول ۸ سال دفاع مقدس بیشترین مشارکت ها را در دفاع از کشور داشتند.

رییسی با اشاره به اینکه مشارکت ها انواع مختلفی دارد، گفت: مشارکت های مختلفی نظیر مشارکت افراد با یکدیگر، مشارکت خیرخواهانه و مشارکت های شهروندان با دولت وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشارکت و توسعه باید به یکدیگر متصل شوند، ادامه داد: لذا برای تحقق این مهم باید مشارکت در حوزه های اقتصادی که منجر به افزایش ثروت برای شهر و شهروندان می شود، ورود یابد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود گفت: شهردار اصفهان و دیگر مدیران شهری اعتقاد دارند که مدیریت واحدی در حوزه سرمایه گذاری دنبال شود.

رییسی در ادامه با اشاره به راهکارهای جذب سرمایه گذار عنوان کرد: فرایندهای سرمایه گذاری برای سرمایه گذار در شهر باید شفاف شود و فضای کسب و کار برای مشارکت کننده تسهیل یابد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد: البته باید شرایط بازی بُرد- بُرد برای سرمایه گذار و شهرداری به عنوان نماینده شهروندان فراهم شود.

وی با اشاره به دیگر راهکارهای جذب سرمایه گذار گفت: نتیجه سرمایه گذاری های گذشته باید به سرمایه گذاران نشان داده شود چرا که این مهم می تواند باعث ترغیب و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی شود.

رییسی در ادامه با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوب برای جذب سرمایه گذاری خارجی رخ داده است، ادامه داد: یکی از رویکردهای شهرداری اصفهان جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه های تکنولوژی، دانش فنی و غیره است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان با اشاره به جذب سرمایه گذاران داخلی افزود: اکنون بسیاری از منابع نهادها و موسسات مالی رسوب کرده و اگر این منابع درگیر پروژه های شهر شود به طور حتم از رکود اقتصاد خارج می شویم.

وی به رویکردهای شهرداری اصفهان در حوزه سرمایه گذاری و مشارکتها اشاره کرد و گفت: افزایش مشارکت بخشی و استفاده از توانمندی های بخش خصوصی از رویکردهای مهم شهرداری اصفهان محسوب می شود.

رییسی خاطرنشان کرد: فراهم کردن بازی بُرد- بُرد بین شهرداری و سرمایه گذار همچنین برخورد برابر با شریک سرمایه گذار، اطلاع رسانی و شفافیت از دیگر رویکردهای شهرداری اصفهان در حوزه سرمایه گذاری است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی باید خلاءهای قانونی که در مسیرهای سرمایه گذار وجود دارد شناسایی و برطرف شود.

وی اظهارکرد: تمام درهای سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان برروی همه شهروندان که علاقمند هستند در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند، باز است.

کد خبر 331576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.