سود و ضرر فوتبالی و غیرفوتبالی ذوب‌آهن

ذوب‌آهن برای دومین بار در فصل جاری به خاطر اتفاقات خارج از مستطیل سبز از حیث فوتبالی منتفع شد هرچند که باشگاه اصفهانی را باید بزرگ‌ترین بازنده غیرفوتبالی نقل و انتقالات دانست.

به گزارش ایمنا، پس از کسر رسمی ۶ امتیاز از پدیده، ذوبآهن یک پله در جدول صعود کرد و به رده نهم رسید. این دومین بار در فصل جاری است که تیم اصفهانی به خاطر اهمال یکی از رقبای لیگ برتری منتفع می‌شود. پیشتر سبزپوشان اصفهانی در پی ناکامی نفت تهران در کسب مجوز حرفه‌ای به عنوان چهارمین نماینده ایران جواز حضور در دوره آتی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده بودند.

بدیهی است که این صعود یک‌پله‌ای در قیاس با کسب سهمیه آسیایی ارزش به مراتب کمتری دارد و اگر ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم نیز به روند ناامیدکننده خود در دور رفت ادامه دهد عملاً ممکن است هیچ منفعت معناداری برای تیم اصفهانی نداشته باشد.

البته ذوب‌آهن در فصل جاری صرفاً از اتفاقات غیرفوتبالی سود نبرده بلکه متضرر هم شده است. باشگاه اصفهانی اخیراً سه بازیکن تحت قرارداد خود را به خاطر سرباز شدن خودخواسته آنها طبق قانونی به نفع تراکتورسازی از دست داده که فراتر از قواعد مرسوم فوتبالی است.

کد خبر 331550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.