اصفهان میزبان کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی/تجلیل از مقام علمی امیرکبیر

دبیر علمی کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی از برگزاری کنفرانس ملی «رویکردهای نوین روابط عمومی ایران» در روزهای ۱۹ و ۲۰ دی ماه در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی زمانی صبح امروز در نشست خبری کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران در جمع خبرنگاران گفت: موضوع روابط عمومی موضوعی گسترده است و علیرغم اهمیت و جایگاه ویژه ای که در دنیا و در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته برای آن قائل هستند، متاسفانه در کشور ما در زمره بی اهمیت ترین موضوعات شناخته می شود.

او با اشاره به اینکه روابط عمومی از اواخر حکومت پهلوی تا دوران ریاست جمهوری حجت الاسلام سید محمد خاتمی در ایران از جایگاهی ضعیف و غیرقابل دفاع برخوردار بوده است عنوان کرد: در دوران اصلاحات رویکرد جدید و تازه ای نسبت به روابط عمومی در کشور ایجاد شد و خوشبختانه توانست تا حد بسیار زیادی موجب ارتقای سطح کیفی این مقوله در ادارات و سازمان های کشور شود و رویکرد علمی و نسبتا قابل قبولی را در میان مدیران و مسئولان ایجاد کند.  

دبیر علمی کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران ادامه داد: باید ابتدا از خودمان بپرسیم که چرا نباید در کشور ما ساختار و نگرش مناسبی نسبت به روابط عمومی وجود داشته باشد و چرا نباید همپای با تغییرات بسیاری که در این حوزه در کشورهای دیگر رخ می دهد پیش برویم؟

وی افزود: کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی به دنبال این است که برای نخستین بار به طرح موضوعاتی در حوزه علم روابط عمومی بپردازد که پیش از این در کشور مطرح نبوده و در کانون توجه قرار نگرفته است.

او با تاکید بر اینکه «مدیریت ناب» از جمله موضوعاتی است که در این کنفرانس برای اولین بار در کشور مورد بررسی قرار می گیرد گفت: امروز در کشورهای پیشرفته موضوع مدیریت ناب مورد بررسی و اجرا قرار گرفته و متاسفانه در کشور ما حتی آموزش درستی هم درباره این سبک از مدیریت ارائه نشده است.

زمانی در ادامه به برشمردن اهداف کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی پرداخت و عنوان کرد: نخستین هدف ما در برگزاری این کنفرانس ارائه یک کارگاه آموزشی در حد حرفه ای و علمی است. به صورتی که فرصتی مناسب برای اساتید حوزه روابط عمومی فراهم می شود تا به آموزش سرفصل های مورد نظر بپردازند.

او با تاکید بر اینکه این اساتید از افراد متخصص در شهر اصفهان انتخاب شده اند گفت: تلاش کرده ایم تا این کنفرانس به دست اساتید متخصص در شهر اصفهان سپرده شود و از نیروهای موثر و متخصص شهر خودمان بهره مند شویم.

هادی زمانی دومین هدف از برگزاری کنفرانس را ارائه سرفصل های جدید در کارگاه و دوری از مباحث تکراری دانست و گفت: «جایگاه شبکه های مجازی در روابط عمومی» و «مدیریت ناب» دو موضوع اصلی این کارگاه آموزشی هستند.

وی همچنین از صدور گواهینامه معتبر برای شرکت کنندگان در کارگاه خبر داد و گفت: این گواهینامه ازسوی سازمان مدیریت برنامه ریزی صادر می شود.

دبیر علمی کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی در ادامه از برگزاری مراسم تجلیل از جایگاه «امیرکبیر» در تاریخ ایران در این کنفرانس خبر داد و اظهار داشت: امیرکبیر به عنوان یکی از موثرترین شخصیت های علمی، اجتماعی و فرهنگی در تاریخ ایران شناخته می شود، اما هیچ گاه چنانکه باید از مقام شامخ این مرد بزرگ قدردانی و تجلیل نشده است.

وی افزود: به همین مناسبت در اولین و یا دومین روز از کنفرانس که با روز شهادت امیرکبیر مقارن است، مراسم بزرگداشتی برای او با سخنرانی دکتر هاشم گلستانی استادتمام فلسفه اصفهان برگزار می شود.

وی درباره دیگر اساتید حاضر در کنفرانس نیز گفت: اساتیدی همچون حسن نجفی و فائزه تقی پور در این کنفرانس آموزشی به تدریس می پردازند.

در ادامه فضل الله سلطانی دبیرکل این کنفرانس به ایراد سخنانی درخصوص اهمیت جایگاه روابط عمومی در پیشبرد اهداف یک سازمان پرداخت.

وی ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب روابط عمومی در ایران و به ویژه اصفهان گفت: متاسفانه امروز ساده ترین و ابتدایی ترین برداشتی که از مدیریت روابط عمومی می شود به عنوان اصلی ترین وظیفه مدیر روابط عمومی یک سازمان تعریف و ارائه شده است، به نحوی که مدیران روابط عمومی ها در اوج ناشی گری گمان می کنند که رسالتشان تنها نشان دادن تصویر چهره مدیرانشان در تلویزیون به مردم است!

او ادامه داد: آموزش مهم ترین رکن پیشرفت در حوزه روابط عمومی است. بطور کلی حوزه رسانه در اصفهان در وضعیت نابسامان و ضعیفی قرار دارد که اصلی ترین آسیب آن متوجه روابط عمومی ها و به دنبال آن ادارات و سازمان ها هستند، به همین خاطر هم هست که متاسفانه اصفهان سالهاست که در این عرصه حرفی برای گفتن ندارد.

او تلاش برای کسب عناوین مهم در جشنواره ها و کسب جوایز را تنها هدف برخی از مدیران روابط عمومی دانست و گفت: برخی گمان می کنند همین که در فلان جشنواره مقامی کسب کردند دیگر رسالتشان تمام است، به همین دلیل هم حتی برای کسب جایزه ده ها میلیون تومان پول می پردازند و در واقع جایزه و مقام برگزیده را از قبل خریداری می کنند!

در پایان این نشست عباس زمانی دبیر اجرایی کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران به اعلام جزئیات برگزاری این کنفرانس پرداخت و گفت: این کنفرانس در روزهای ۱۹ و ۲۰ دی ماه از ساعت ۸ تا ۱۳ در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود. نحوه ثبت نام در این کنفرانس آموزشی در پوستر این برنامه که به زودی منتشر خواهد شد اعلام می شود.

وی افزود: استانداری اصفهان، اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اصفهان، موسسه افق، سازمان مدیریت برنامه ریزی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان، مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان، انجمن صنفی روزنامه نگاران و روزنامه عصر اصفهان از جمله حامیان و شرکای برگزاری این کنفرانس هستند.

کد خبر 331500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.