روابط آینده ایران و لهستان برپایه نمایشگاه‌های مشترک دو کشور ساخته می‌شود

مدیر موسسه فرهنگی آدام اسکویچ گفت: اصفهان از زمان قدیم برای ما شهری بسیار مهم بوده و این نمایشگاه‌ها بخشی از میراث لهستان و ایران هستند که برپایه آن روابط آینده دو کشور ساخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، کریستف در حاشیه بازدید از نمایشگاه «تصویرگری معاصر لهستان» که اینروزها در موزه هنرهای معاصر اصفهان درحال برگزاری است، با بیان اینکه موسسه آدام اسکوویچ در لهستان یک موسسه ملی است که در سراسر جهان امور فرهنگی را پیگیری و اجرا می‌کند، پیرامون نزدیکی فرهنگی و ارتباط بین لهستان و اصفهان اظهار داشت: اصفهان از زمان قدیم برای ما شهری بسیار مهم بوده و در قرن‌های ۱۶ تا ۱۸ مردم لهستان در این شهر زندگی می‌کردند و اکنون نیز روابط بین این ۲ کشور بسیار خوب است نمایندگان ما در شرکت نفت هم برای حفاری در شرکت نفت ایران کار کردند که باعث شده روابط بهتر و گسترده‌تری داشته باشیم.

وی افزود: قبل از جنگ لهستان به ایران صادرات صندلی داشته و بسیاری از آن‌ها هنوز موجود است که نشان دهنده یک ارتباط دیگر بین این دو کشور است.

رئیس موسسه آدام اسکوویچ با اشاره به مهاجرت زنان و کودکان لهستانی در زمان جنگ جهانی دوم به ایران تصریح کرد: بخش دیگری از دفتر تاریخ ایران و لهستان، سکونت افرادی است که از خانه‌های خود رانده شدند و به ایران و مخصوصا اصفهان آمدند.

وی درباره برگزاری نمایشگاه‌های مشترک بین این دو کشور خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها بخشی از میراث لهستان و ایران هستند که برپایه آن روابط آینده دو کشور ساخته می‌شود، برای مثال کافه معروف پولانیو که در دهه ۷۰ در اینجا بسیار معروف بوده اکنون توسط هنرمندان ایرانی و اصفهانی برای بازگشایی مجدد درحال طراحی است.

گفتنی است؛ نمایشگاه "تصویرگری معاصر لهستان"  تا ۲۴ آذرماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳:۳۰ و ۱۵ الی ۱۸ در محل موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان میزبان عموم شهروندان است.

کد خبر 331475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.