بانوی کاشانی آپارتمان مسکونی را وقف کرد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: یک بانوی نیک اندیش بخشی از یک واحد آپارتمان مسکونی خود را وقف خرید نوشت افزار برای دانش آموزان بی بضاعت و ایتام در این شهرستان کرد.

به گزارش ایمنا، مهدی حافظیان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: یک بانوی نیک اندیش بخشی از یک واحد آپارتمان مسکونی خود را وقف خرید نوشت افزار برای دانش آموزان بی بضاعت و ایتام در این شهرستان کرد.

وی بیان کرد: این فرد نیکوکار همچنین بخشی از این واحد مسکونی به ارزش سه میلیارد ریال را وقف برپایی مجلس روضه خوانی برای حضرت امام حسین (ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا کرده است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به ثبت این موقوفه در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امورخیریه افزود: ۹ مورد وقف جدید از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان کاشان به ثبت رسیده است.
شهرستان کاشان دارای ۲ هزار و ۲۶۹ مورد موقوفه شامل ۲ هزار و ۲۵۷ موقوفه عام و هفت موقوفه خاص می باشد.
از مجموع ۲ هزار و ۲۶۹ مورد موقوفه های این شهرستان موقوفه های متصرفی یک هزار و ۵۱۲ مورد، مسجد ۶۴۳ باب، حسینیه ۹۳ مورد، تکیه ۱۲، ۲ مورد زینبیه، چهار مورد آرامگاه و سه مورد دارالقرآن است.
رقبات موقوفه کاشان هم هشت هزار و ۲۹۰ مورد شامل پنج هزار و ۴۸۷ رقبه متصرفی (در تولیت اوقاف)، ۲ هزار و ۴۹۵ مورد غیرمتصرفی (تولیت شخصی) و ۳۰۸ مورد رقبه با تولیت مشترک است.
رقبه های در این شهرستان شامل هفت هزار و ۴۸۲ رقبه ملکی شامل زمین، ساختمان، عرصه و اعیان و زمین های کشاورزی و ۸۰۸ مورد هم رقبه غیر ملکی مانند آب است.

کد خبر 331416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.