توسعه نامطلوب شرکت‌های بیمه در کشور/ضرورت ارائه معافیت در صنعت بیمه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم گسترش پوشش بیمه ای در سطح کشور تاکید کرد و گفت: نحوه واگذاری سهام برخی شرکت های بیمه تحت نظر دولت نیز به بخش خصوصی صحیح و کارشناسی نبوده که نکته قابل تاملی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا زهرا سعیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان ریسک در صنعت بیمه کشور بالا بوده، و باید بر موضوع مدیریت ریسک در صنعت بیمه توجه شود، اظهار داشت: برخی از شرکت های بیمه از توسعه مطلوبی برخودار نیستند این درحالیست که بخش قابل توجهی از مردم نیز از خدمات بیمه ای ارائه شده از سوی شرکت های بیمه، گلایه دارند که این موضوعات بیانگر این است باید تحول در صنعت بیمه ایجاد شود.

وی با انتقاد از نحوه واگذاری سهام برخی شرکت های بیمه، بیان داشت: نحوه واگذاری سهام برخی شرکت های بیمه تحت نظر دولت نیز به بخش خصوصی صحیح و کارشناسی نبوده که نکته قابل تاملی است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس ادامه داد: توسعه صنعت بیمه یکی از لازمه های توسعه اقتصادی کشور است و در این راستا باید  تحولات ساختاری در بخش های مختلف این صنعت انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت خدمات بیمه ای در کشور، تصریح کرد: قیمت مناسب خدمات بیمه ای می تواند زمینه ساز گسترش پوشش بیمه ای باشد که البته در این راستا باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

سعیدی یادآور شد: ارائه معافیت در صنعت بیمه می تواند به گسترش این صنعت در کشور کمک کند بنابراین می توان با حذف مالیات بر ارزش افزوده از بیمه نامه ها زمینه کاهش قیمت بیمه نامه ها را فراهم کرد و با انجام این مهم، زمینه رشد پوشش بیمه ای در کشور را فراهم کرد.

کد خبر 331358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.